تاریخ انتشار۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 216517
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب درجشنواره موسیقی پیامبر مهربانی؛

اسلام با موسیقی حلال مخالف نیست/ ارائه الگوهای مثبت برای هنر موسیقی از بزرگترین کارهای فرهنگی و تبلیغی است

آیت الله اراکی با تاکید بر استفاده از موسیقی حلال شناخت این نوع موسیقی را نشانه دقت و ظرافت فقهی دین اسلام عنوان کرد و افزود: فقها و علمای ما باید در این زمینه معیار و میزان مشخصی را با مطالعات و محاسبات دقیق ریاضی انجام دهند و مشخص کنند و هنرمندان ما باید از نظریات اندیشمندان و فقها استفاده کنند.
اسلام با موسیقی حلال مخالف نیست/ ارائه الگوهای مثبت برای هنر موسیقی از بزرگترین کارهای فرهنگی و تبلیغی است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) در شب میلاد پیامبر رحمت و مهربانی و در دومین روز از کنفرانس وحدت اسلامی،
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی دیشب با تلاش و مشارکت معاونت اجتماعی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با حضور اندیشمندان و علمای جهان اسلام در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شد.

در این مراسم که شماری از میهمانان خارجی کنفرانس وحدت اسلامی و برخی مسئولان و مردم حضور داشتند آیت الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی درسخنانی با تبریک عید مولود نبی و  رییس مذهب تشیع امام صادق (ع)
از اقدام شهرداری تهران در برگزاری اولین جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی در مقیاس جهنای تشکر کرد و این حرکت را ارزنده و آموزنده دانست.

آیت الله اراکی ارائه الگوهای مثبت برای هنر موسیقی را یکی از ارزنده ترین و بزرگترین کارهای فرهنگی و تبلیغی دانست.

رییس مجمع تقریب مذاهب با تاکید بر استفاده از موسیقی حلال شناخت این نوع موسیقی را نشانه دقت و ظرافت فقهی دین اسلام عنوان کرد و افزود: فقها و علمای ما باید در این زمینه معیار و میزان مشخصی را با مطالعات و محاسبات دقیق ریاضی انجام دهند و مشخص کنند و هنرمندان ما باید از نظریات اندیشمندان و فقها استفاده کنند.

وی افزود: دین اسلام با موسیقی حلال مخالف نیست و بستر موسیقی باید حلال باشد چنانچه در قرآن آمده ، حضرت داوود مناجات هایش آهنگین و با شعر بوده است. ».

آیت الله اراکی با ابراز تاسف از ناشناخته ماندن ابعاد وجودی حضرت  نبی اکرم (ص) افزود: ایشان عین عظمت و رحمت بود و از تمام زندگی ایشان می شود درس گرفت. نبی اکرم کسی بود که برای دشمنانش دعا می کرد و بدیهی است که چه میزان به احترام به دیگران و وحدت ملت توجه داشت».

وی با تاکید بر تشکیل جامعه یکدل و یکدست آین جامعه را از مهمترین دستاوردها و ارزشهای دین مبین اسلام بیان کرد و افزود: این افتخار ماست که عالی ترین فرازهای ادبیات و شعر ما مانند اشعار سعدی، حافظ، مولوی، جامی و... برخاسته از بیانات رسول اکرم در همین باب است. چنانچه سعدی می فرماید: بنی آدم اعضای یک پیکرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند».

پس از سخنرانی ایت الله اراکی مراسم با اجرای هنرنمایی قوالی هنرمندان افغانستانی ادامه داشت و پس از آن نیز
مراسم بزرگداشت و قدردانی از لوریس چکنواریان، هنرمند ارمنی الاصل ایرانی و سازنده سمفونی بزرگ محمد رسول الله است برگزار شد.
مانی رهنما از خوانندگان پاپ ایران پس از خواندن دو قطعه در باره پیامبر اعظم و شهدای جنگ دفاع مقدس، کرسی سخن را به منوچهر متکی سخنگوی حاضر مجمع تقریب سپرد.

معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم درسخنانی با تبریک میلاد با سعادت نبی اکرم و خوشامدگویی به مهمانان بین المللی، سخنانی را در باب تاریخ و تمدن ایران بیان کرد.

آقای متکی یادآور شد ایران کشوریست که در گذشته پذیرای ادیان مختلف بوده و افتخار دارد که پس از ورود اسلام یکی از بهترین کشورهایی بود که فضایی امن را برای اقلیتهای دینی و مذهبی و فرق مختلف ایجاد کرد.

وی افزود: ایران در بیان اندیشه و وحدت بین ادیان سبقه طولانی دارد. ایران کشوری عظیم با سابقه تمدنی درخشان است که در زمان پیدایش اسلام، به عنوان کشوری که حامی پیروان ادیان مختلف بود جایگاه مرتفعی داشت. و امروز هم افتخار دارد که میزبان بیست و نه دوره  کنفرانس وحدت کشورهای اسلامی است.

آقای متکی با اشاره به سخنان ریاست جمهوری در افتتاحیه کنفرانس و رسیدگی به بحران کنونی جوامع اسلامی این نشست ها را ضروری و پر منفعت دانست.

 
https://taghribnews.com/vdcjvme8auqeviz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی