تاریخ انتشار۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : 296717
امام جمعه زاهدان:

وحدت به معنای کنار گذاشتن اعتقادهای خود نیست

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: وحدت به این معنا نیست که از اعتقادهای خود دست برداریم و به اعتقادهای دیگران تن دهیم بلکه اعتقادات هر مذهب محترم است.
وحدت به معنای کنار گذاشتن اعتقادهای خود نیست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نمارجمعه این هفته زاهدان با تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: تلاش علما برای حفظ وحدت میان مسلمانان امروز بسیار اهمیت دارد.
 
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: نباید برکات و اثرات سایر دین ها و مذاهب را نقض کنیم و نمی توانیم یک مذهب را انتخاب کنیم و اعتقادات مذاهب دیگر را در مذهب خود ادغام کرد زیرا اعتقادات هر دین و مذهب محترم است.
 
امام جمعه زاهدان بیان کرد: برای حفظ وحدت مهم این است که مصالح جهان اسلام و مشترکات را در نظر بگیریم و روی اختلافات مذهبی مانور ندهیم.
 
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در گذشته اختلاف مسلمانان یا دینی و یا علمی بود اما با روی کار آمدن وهابیت این اختلافات را به سمت اعتقادات هدایت کرد به طوری که تکفیر به وجود آمد.
 
آیت الله سلیمانی خاطر نشان کرد: در صدر اسلام خوارج به عقیده تکفیری آلوده شده بودند.
 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حضرت محمد (ص) منادی وحدت در جهان است و انس، آشتی، محبت، مودت و برادری را به گونه ای التیام بخشید که جامعه آن زمان را از یک جامعه وحشی به یک جامعه متمدن تبدیل کرد.
 
امام جمعه زاهدان بیان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) پایه گذار وحدت بودند و به اهل کتاب جوامع غیر اسلامی نیز به عنوان طلایه دار وحدت فراخوان دادند.
 
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: بر پایه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی وحدت بر اساس سیاست و تاکتیک نیست بلکه بر اساس قرآن و دین است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjvme8auqehaz.fsfu.html
مرجع : ايرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی