تاریخ انتشار۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : 216012

بحران های کنونی جهان اسلام از دیدگاه مقام معظم رهبری(بخش دوم)

مقام معظم رهبری: مسئله‌ی فلسطین خیلی مسئله‌ی مهمّی است، ما نمی توانیم مسئله‌ی فلسطین را رها کنیم. امروز انتفاضه‌ی مردم فلسطین در کرانه‌ی باختری آغاز شده، مردم دارند می جنگند؛ ...... ما از حرکت مردم فلسطین، با همه‌ی وجود، تا هروقت بتوانیم و هرجور بتوانیم، دفاع می کنیم.
بحران های کنونی جهان اسلام از دیدگاه مقام معظم رهبری(بخش دوم)
                 بحران های کنونی جهان اسلام از دیدگاه مقام معظم رهبری(بخش دوم)
 
      (برگرفته از مجموعه بیانات یک سال اخیر (از دی ماه 93 تاکنون) رهبر معظم انقلاب اسلامی)
 
 
     برگزاری بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع: « بحران های کنونی جهان اسلام » این فرصت را فراهم می سازد تا علما، اندیشمندان و شخصیت های اسلامیِ شرکت کننده در این نشست، در خصوص مسئله «فسطین » و «نقش صهیونیسم جهانی در بحران آفرینی و تفرقه افکنی بین مسلمانان» به عنوان «مسئله اول مسلمانان» به بحث و بررسی بپردازند و وظایفی که از این لحاظ، بر عهده ملت ها و دولت های اسلامی است، مورد تأکید قرار دهند. به ویژه آن که در تازه ترین سیاست های منطقه ای استکبارجهانی، تحرکاتی گسترده و چند مرحله ای نه تنها برای تضعیف «جبهه مقاومت اسلامی»، بلکه به منظور از میان بردن کامل آن، آغاز شده است. و این همان موضوعی است که، مقام معظم رهبری در یک سال گذشته و به مناسبت های مختلف به آن اشاره کرده و ضمن تشریح چگونگی شرایط موجود در فلسطین، رهنمودهای حکیمانه ای را که تبیین کننده وظایف و راهبرد های کلی در این باره است، ارائه فرموده اند.
    با توجه به اهمیت محوری دیدگاه های رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این باره و همچنین تمایل شرکت کنندگان در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، به آشنایی دقیق تر با این دیدگاه ها، پایگاه اینترنتی خبرگزاری تقریب،  مجموعه گردآوری شده از تازه ترین بیانات و پیام های ایشان را در خصوص فلسطین، در اختیار مخاطبان فرهیخته خود قرار می دهد.
 
********
 
 مسئله فلسطین ازدیدگاه مقام معظم رهبری:
(«ارزیابی شرایط کنونی فلسطین»، «عوامل بحران زا» و « عوامل برون رفت» این مسئله درکلام رهبری)

 
الف ارزیابی شرایط کنونی  فلسطین
 
       -  فلسطین صحنه بی رحمانه ترین قساوت ها و ظالمانه ترین قضاوت ها 

     مقام معظم رهبری: «امروزه چه نوع خشونتی را می توان از نظر شدّت قساوت با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیست مقایسه کرد؟ این رژیم بدون این که، هرگز به‌طور جدّی و مؤثّر مورد سرزنش متّحدان پرنفوذ خود و یا لااقل نهادهای بظاهر مستقلّ بین‌المللی قرار گیرد، هر روز خانه‌ی فلسطینیان را ویران و باغ ها و مزارعشان را نابود می کند، بی‌آن که، حتّی فرصت انتقال اسباب زندگی یا مجال جمع‌آوری محصول کشاورزی را به آنان بدهد؛ و همه‌ی این ها، اغلب در برابر دیدگان وحشت‌زده و چشمان اشک‌بار زنان و کودکانی روی می دهد که شاهد ضرب و جرح اعضای خانواده‌ی خود و در مواردی انتقال آن ها به شکنجه‌گاه‌های مخوفند. آیا در دنیای امروز، قساوت دیگری را در این حجم و ابعاد و با این تداوم زمانی می‌شناسید‌؟»
                                                                  در دومین نامه به جوانان در کشورهای غربی ( 8آبان 94)
 
 
  مقام معظم رهبری: « قضاوت بوقهای استکباری قضاوت کاملاً ظالمانه‌ای است. این کسی که خانه‌اش اشغال شده و در خانه‌ی خود امنیّت جانی و مالی ندارد -می‌آیند خانه را با بولدوزر خراب میکنند، شهرک‌سازی میکنند، مزرعه‌اش را نابود میکنند- وقتی با سنگ حمله میکند، میگویند این تروریست است! [امّا] آن دستگاهی که زندگی این انسان، امنیّت این انسان، آبروی این انسان، ثروت این انسان، دنیای این انسان را دارد این‌جور نابود میکند، او را میگویند مظلوم است،از خودش دارد دفاع میکند! خب، این خیلی [عجیب است‌]، این جزو عجایب دنیای امروز ما است. یکی آمده یک خانه‌ای را غصب کرده است و صاحبخانه را از خانه بیرون کرده و به او دائم دارد ظلم میکند، به این میگویند از خودش دفاع نکند، از خودش دارد دفاع میکند؛ آن صاحبخانه‌ی مظلوم را که امنیّتش را از دست داده، خانه را از دست داده، زن و فرزند و آبرو و حیثیّت و همه‌چیزش مورد تهدید هست، این اگرچنانچه برگردد یک دشنام به او بدهد یا یک سنگ به طرف او پرتاب بکند، به این میگویند تروریست! »
                                                                        بیانات در دیدار فرماندهان گردان‌های بسیج ( 4آذر94)

 

ب- «عوامل بحران زا » در  مسئله فلسطین 
 
      1-  نقش آمریکا در تداوم جنایات و قساوت های رژیم صهیونیستی

مقام معظم رهبری: « دولت جعلی صهیونیست را که فلسطین را آن‌جور در غزّه و در منطقه‌ی ساحل غربی مورد فشار قرار داده است، چه کسی پشتیبانی می کند؟ چه کسی حمایت می کند؟ چه کسی جادّه را برای آنها صاف می کند؟ چه کسی پشت سر آنها می‌ایستد؟ قدرت های غربی هستند که در رأس آن ها هم آمریکا است؛»
                                       بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى (26اردیبهشت94 )
 

مقام معظم رهبری: « آمریکا دولتی را که رسماً اعتراف می کند به تروریست بودن - یعنی دولت جعلی صهیونیستی - دارد حمایت میکند؛ صریحاً حمایت میکنند؛ »  
                                                  بیانات در دیدار رئیس و اعضاى مجلس خبرگان رهبرى (21 اسفند 93)
 
 
 
  • 2-   کوشش دشمن برای ازمیان بردن آرمان فلسطین
    مقام معظم رهبری:  « قریب شصت سال مثلاً یا شصت و چند سال از اشغال سرزمین فلسطین می گذرد؛ این مردم -فلسطینی‌ها- چند نسل عوض شدند، امّا آرمان فلسطین باقی است؛ دشمن سعی‌اش این است که آرمان فلسطین را از بین ببرد؛ آرمان فلسطین باقی است. متأسّفانه دولت های عرب آن‌قدر به کارهای دیگر مشغولند که فرصت نمی کنند یا نمی خواهند -رودربایستی‌ها نمی گذارد یا ملاحظات گوناگون دیگر؛ هم‌پیمانی‌ها با آمریکا و دیگران- که به مسئله‌ی فلسطین برسند؛»
                                                            بیانات در دیدار فرماندهان گردان‌های بسیج ( 4آذر94)
 
 
  • 3_  ادامه حیات رژیم صهیونیستی و  نقش آن درایجاد جریان تفرقه انداز تکفیر
 
 مقام معظم رهبری:  «رژیم صهیونیستی را در این منطقه کاشتند برای اینکه ایجاد اختلاف کنند؛ برای این که کشورهای منطقه را مشغول کنند به درون خود. ملّت ها در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت کردند یعنی تسلیم نشدند این نکته را توجّه کنید! در طول ده‌ها سالی که رژیم صهیونیستی با پشتیبانی و کمک انگلیس و بعد هم آمریکا، در این منطقه، مرتّب روزبه‌روز بر قدرت مادّی خود افزود، در این مدّت برخی دولت های ضعیف و برخی آدم های ناباب در دولت های مسلمان گرایش پیدا کردند به جانب صهیونیست‌ها. خیلی از دولت های مسلمان و برخی از سیاستمداران دنیای اسلام -از جمله رژیم منحوس قبلیِ کشور خود ما و بعضی‌های دیگر- با صهیونیست‌ها که غاصب بودند، معارض بودند، متجاوز بودند، آدم‌کُش بودند، توسعه‌طلبی داشتند، «از نیل تا فرات» می گفتند، با یک چنین دولتی ارتباطات برقرار کردند و دشمنی‌ها را بکلّی نادیده گرفتند؛ امّا ملّت ها نه، ملّت ها همچنان در دلشان احساس نفرت از صهیونیسم اشغالگر و دولت صهیونیست موج می زد. ملّت ها در این زمینه دنبال دولت ها نرفتند. و خب، این برای دولت های وابسته‌ی به آمریکا و رفیق و هم‌کاسه‌ی با رژیم صهیونیستی، چیز سنگینی بود.
 فکر کردند این را باید خراب کنند و ملّت ها را باید از صهیونیسم منصرف کنند. چه‌کار کردند؟ این جنگ های داخلی را راه انداختند؛ این جنگ های سنّی و شیعه، این سازمان های جنایت‌کاری از قبیل القاعده و داعش و امثال اینها، ساخته ‌وپرداخته شدند، برای این که ماها را به جان هم بیندازند و ملّت ها را در مقابل هم قرار بدهند. این هم دست متجاوز و خائن آن ها است»
                                  بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى( 27 اردیبهشت 94)
 
 
ج- عوامل برون رفت از بحران در مسئله فلسطین
 
 
  •    1- تداوم دفاع از مبارزات مردم فلسطین
     مقام معظم رهبری:  « امروز در دنیا این نزاعی که وجود دارد یک نزاع واقعی است. طرفهای مقابل هم طرفهایی هستند که از ارزشهای انسانی خیلی فاصله دارند، خیلی. لذا قضایائی در همین دوروبر خود ما اتّفاق می‌افتد که ما نسبت به این قضایا نمیتوانیم بی‌تفاوت باشیم. اوّل، قضیّه‌ی فلسطین است، مسئله‌ی فلسطین. مسئله‌ی فلسطین مسئله‌ی کوچکی نیست...... مسئله‌ی فلسطین خیلی مسئله‌ی مهمّی است، ما نمی توانیم مسئله‌ی فلسطین را رها کنیم. امروز انتفاضه‌ی مردم فلسطین در کرانه‌ی باختری آغاز شده، مردم دارند میجنگند؛.....  ما از حرکت مردم فلسطین با همه‌ی وجود، تا هروقت بتوانیم و هرجور بتوانیم دفاع می کنیم.»
                                                                بیانات در دیدار فرماندهان گردان‌های بسیج (4آذر94)
 
 
مقام معظم رهبری: «ما از مقاومت در منطقه دفاع می کنیم؛ از مقاومت فلسطین - که یکی از برجسته‌ترین فصول تاریخ امّت اسلامی، در طول این سالها مقاومت فلسطین است - دفاع می کنیم. هر کسی با اسرائیل مبارزه کند و رژیم صهیونیستی را بکوبد و مقاومت را تأیید کند، ما از او حمایت می کنیم؛ انواع حمایت هایی که برای ما ممکن باشد؛ همه‌جور حمایتی که برای ما ممکن است، از هر کسی که با رژیم صهیونیستی مقابله کند، خواهیم کرد. از مقاومت حمایت می کنیم،»
                                                     در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام(26مرداد 94)
 
 
 
         2-مجاهدتِ واجب و لازم اسلامی

      مقام معظم رهبری: « مسئله‌ی فلسطین برای ما یک مسئله‌ی اصلی است؛ این را همه بدانند. مسئله‌ی فلسطین از دستور کار نظام جمهوری اسلامی خارج نخواهد شد. مسئله‌ی فلسطین، عرصه‌ی یک مجاهدتِ واجب و لازم اسلامی است، هیچ حادثه‌ای ما را از مسئله‌ی فلسطین جدا نمی کند. ممکن است کسانی در صحنه‌ی فلسطین باشند که به وظایفشان عمل نکنند، حساب آن ها جدا است امّا مردم فلسطین، ملّت فلسطین، مجاهدان فلسطینی مورد تأیید و حمایت ما هستند.»
                                                  در دیدار اعضای اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی(26مرداد 94)
 
 
             3-  روحیه اسلامی مبارز، حماسی و جهادی

    مقام معظم رهبری: « ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل‌الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم روحیّه‌ی اسلامیِ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت؛ این را بدانند. ملّت ها بیدار شده‌اند، می دانند دشمن کیست؛ حالا دولت ها و بوق های تبلیغاتی و مانند این ها می خواهند جای دشمن و دوست را عوض کنند، [امّا] به جایی نمی رسد. ملّت ها –ملّت های مسلمان، بخصوص ملّت های منطقه- حواسشان جمع است و می دانند.»
                                                                     بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم (18شهریور94)
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcjvme88uqevyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی