تاریخ انتشار۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۸:۰۴
کد مطلب : 195917
کنفرانس "برنامه آموزش اسلامی در باره صلح ومبارزه با ترویسم" در لندن

اسلام هرگز باخشونت،خونریزی و کشتار تناسبی ندارد

تنا- لندن
دکتر محمد طاهرالقادری: امروز جهان با چالشی بزرگ به نام تروریسم روبرو است واین چالش نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه بشریت است. امروز تروریست ها با نام داعش جنایت می کنند و دیروز با نامی دیگر وشاید فردا با نام دیگری بشریت را تهدید کنند.
اسلام هرگز باخشونت،خونریزی و کشتار تناسبی ندارد
کنفرانس "برنامه آموزش اسلامی درباره صلح و مبارزه با ترویسم" در لندن موسسه بین المللی منهاج القرآن با هدف بررسی برنامه های آموزش اسلامی در باره صلح ومبارزه با تروریسم،برای کودکان ،جوانان ،وخانواده ها،کنفرانس یک روزه ای در لندن برگزارکرد.

به گزارش خبرنگار تقریب(تنا) از لندن ،شیخ الاسلام دکتر محمدطاهرالقادری از علمای اهل سنت وسیاست مدار مشهور پاکستانی ،در این کنفرانس به تشریح اهمیت وضرورت ترویج صلح در میان جامعه ومقابله با اندیشه های تکفیری وجهادی پرداخت.
در این کنفرانس که شمار زیادی از نمایندگان و روسای فرق و مذاهب مختلف اسلامی از سراسر بریتانیا، همچنین برخي نمایندگان پارلمان انگلیس ،شخصیت های دانشگاهی ،خبرنگاران و نمایندگان رسانه های مختلف حضور داشتند،دکتر طاهر القادری به تبیین اندیشه های اسلام وآموزه های قرآن وپیامبر بزرگوار اسلام (ص) در باره صلح وحفظ کرامت انسانی در جامعه وضرورت وحدت و انسجام میان مردم از هر گروه ،دین ونژاد حول محور ایمان به خدا پرداخت.

وی گفت امروز جهان با چالشی بزرگ به نام تروریسم روبرو است و این چالش نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه بشریت است. امروز تروریست ها با نام داعش جنایت می کنند و دیروز با نامی دیگر وشاید فردا با نام دیگری بشریت را تهدید کنند.

دکتر طاهر القادری که زمانی استاد حقوق در دانشگاه پنجاب لاهور بوده و نیز از علمای مشهور اهل سنت است، با اشاره به آیات قرآن کریم و احادیث متعدد از پیامبر اسلام (ص) گفت :اسلام هرگز با خشونت،خونریزی و کشتار تناسبی ندارد زیرا اسلام به معنای صلح ،عشق و دوست داشتن است وآنچه مورد هدف پیامبر اسلام بود ایجاد وحدت در میان جامعه وتشکیل امت واحده بود که همگی از هر دین وآیین ،قوم ونژادی که هستند در کنار یکدیگر در صلح وآرامش زندگی کنند.

وی با یاد آوری حوادث واتفاقات دوران صدر اسلام گفت اندیشه تروریسم در همان زمان هم وجود داشت وبر اساس منابع معتبر تاریخی در زمان پیامبر (ص)و مولا علی (ع) گروه خوارج کسانی بودند که دارای اندیشه تروریستی ودچار انحراف از دین بودند.

این روحانی اهل سنت در ادامه سخنان خود گفت: امروز افراط گرایی از هر نوعی که باشد چه افراط گرایی ایدئولوژیک وچه افراط گرایی در عمل محکوم است.
وی آنگاه با بيان اینکه از میان 16 هزار نیروی تروریست داعشی که در نقاط مختلف جهان دست به جنایت می زنند هزاران نفر از سراسر اروپا ،آمریکا ،استرالیا کانادا و دیگر نقاط جهان به آنها پیوستند، افزود:به همین خاطر معتقدم که "برنامه آموزشی اسلامی برای صلح ومبارزه با تروریسم" باید در تمام لایه های جامعه ونه تنها برای مسلمانان بلکه برای شهروندان غیر مسلمان نیز به اجرا گذاشته شود .ما باید این آموزش ها را به میان مدارس ، مساجد ،دانشگاه ها ، خانه ها وخانواده ها ، سمینارها و نشست های بین ادیان در همه سطوح جامعه ببریم وهمه مردم را با دیدگاه ها واندیشه های اسلام در مورد حقوق بشر ، کرامت انسانی و حرمت وارزش جان انسان ها آشنا کنیم .
همه افراد اعم از مسلمان و غیرمسلمان باید نحوه مقابله با افکار افراطی وخشونت آمیز را یاد بگیرند و در تمام برنامه های زندگی خود در برخورد با دیگران آن را بکار گیرند. باید از طریق این برنامه هدفمند آموزشی به همه جامعه بیاموزیم که نظر اسلام وپیامبر (ص) در باره جامعه انسانی ، ارتباط با ادیان دیگر واقلیت های دینی و قومی و نیز درباره ارزش های انسانی واخلاقی چیست و به ما چه آموخته است.
وی در پایان سخنان خود یکبار دیگر تاکید کرد که اسلام نه تنها دین خشونت وکشتار نیست ، بلکه دین رحمت ، مودت ، صلح و دوستی برای تمام بشریت است.

دکتر محمد طاهر القادری از  روحانیون مشهور اهل سنت است که تاکنون صدها کتاب از وی در زمینه شناخت و معرفی اسلام ونیز دیدگاه های اسلام در باره مفاهیمی همچون حقوق بشر، آزادی ،صلح ،برابری ،عدالت و کرامت انسانی به چاپ رسیده است که از جمله آنها کتاب مشهور فتوا علیه تروریسم و بمب گذاری انتحاری است که در سال 2010 به زبان های انگلیسی ، عربی و اردو به چاپ رسیده و طی آن براساس مجموعه ای از آیات واحادیث اسلامی، به طور مطلق وگسترده هرگونه عمل خشونت آمیز وترور محکوم  و عملی ظالمانه وخلاف اسلام خوانده شده است این کتاب همچنین مورد تایید دانشگاه الازهر مصر قرار گرفته است.
مجامع بین المللی به دکتر القادری به خاطر تلاش هایش برای صلح در جهان لقب سفیر صلح داده اند.
 
https://taghribnews.com/vdcjvievauqehhz.fsfu.html
مرجع : خبرنگار تنا-لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی