تاریخ انتشار۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 219415
اسماعیل هنیه:

اگر جنگی بر ما تحمیل شود، آماده مقابله با آن هستیم

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از تلاش این جنبش برای اجرای توافقنامه آشتی ملی در فلسطین با هدف پایان دادن به مشکلات نوار غزه خبر داد.
اگر جنگی بر ما تحمیل شود، آماده مقابله با آن هستیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، " اسماعیل هنیه" طی مراسی در نوار غزه با اشاره به اخبار تازه منتشر شده درباره دیدار رهبران جنبش های حماس و فتح، گفت: ما جزئیات آشتی ملی در فلسطین را مجددا بررسی نمی کنیم، بلکه برای پایان دادن به مشکلات ساکنان غزه که 10 سال است در محاصره قرار دارند، تلاش خواهیم کرد که توافقنامه آشتی ملی را اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند توجه و اهتمام علمی به حوادث و تحولات مسجد الاقصی، قدس و کرانه باختری هستیم، در مورد تلاش های دشمن صهیونیستی برای ضربه زدن به انتفاضه قدس هشدار داد و از روزنامه نگاران خواست برای حمایت از انتفاضه و فرهنگ آن و نیز موانع موجود بر سر این انتفاضه بسیج شوند.

دو جنبش فتح و حماس، 23 آوریل سال 2014 توافقنامه آشتی امضا کردند و دوم ژوئن همان سال دولت وفاق در برابر "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سوگند یاد کرد، اما اختلافات سیاسی بین دوطرف در سایه تبادل اتهامات و تنش های رسانه ای، موجب ناکامی این دولت شد.

هنیه در ادامه تاکید کرد که حماس از هر ابتکار و تدبیری برای حل و فصل بحران گذرگاه رفح (بین غزه و مصر) استقبال می کند.

وی هرگونه تمایل حماس به ورود به جنگ جدید با رژیم صهیونیستی را نفی کرد و گفت: در صدد فراهم کردن زمینه جنگ با اسرائیل نیستیم اما اگر جنگی به ملت ما تحمیل شود، این ملت قادر به دفاع از خود خواهد بود.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در بخش دیگری از سخنان خود به درد و رنج آوارگان فلسطینی و به ویژه ساکنان اردوگاه های لبنان اشاره کرد و از آنروا خواست به درد و رنج آوارگان فلسطینی پایان دهد و حقوق آنها را رعایت کند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjvhe8iuqevxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی