>> دولت های استبدادی وسیله ای برای ترویج فرقه گرایی هستند | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : 297617
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(124)

دولت های استبدادی وسیله ای برای ترویج فرقه گرایی هستند

استاد دانشگاه کویت تأکید کرد: جهان اسلام با تهاجم فرهنگی گسترده ای روبرو است و کسانی که این هجمه را به وجود می آورند، در خدمت نظام های استبدادی بوده و برای تحقق اهداف آنها تلاش می کنند.
دولت های استبدادی وسیله ای برای ترویج فرقه گرایی هستند
دکتر "غدیر جمال" استاد دانشگاه کویت، در حاشیه برگزاری سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در گفتگو با خبرنگار تقریب خاطرنشان کرد: کسانی که تهاجم فرهنگی را به وجود می آورند، شکست خوردند و چون به بن بست رسیدند، از نظام های استبدادی برای اجرای توطئه ها و نقشه های خود استفاده می کنند.

وی افزود: انسان، جامعه و دولت، هرگاه به مرحله شکست می رسند و تمام نقشه های آنها با شکست مواجه می شود، سرعت حرکت خود را کاهش می دهند. دشمن آمریکایی - صهیونیستی که امام خمینی (ره) از آن به عنوان استکبار جهانی نام برده اند نیز در همین مرحله است.

این اندیشمند کویتی بر ضرورت ادامه تلاش برای مقابله کامل با فرقه گرایی تأکید کرد و گفت: این کار به ویژه زمانی که جبهه مقابل از انواع حمایت های مالی و مبالغ هنگفت برای ایجاد فتنه مذهبی بهره می برد، ضروری به نظر می رسد.

وی با تأکید بر اینکه تروریسم نوعی طایفه گرایی است، گفت: فرقه گرایی از جزیرة العرب سرچشمه گرفته و وهابیت آن را رواج داده است.اما از آنجا که مؤسسات وهابی از فرقه گرایی استقبال می کنند، نمی توان گفت که این معضل تا ابد از بین می رود.

دکتر جمال در خصوص مقابله با فتنه مذهبی و اختلافات قومی و دینی، خواستار اقدام رسانه ها برای ترویج اندیشه میانه رو و اصیل اسلامی شد و خاطرنشان کرد: اکتفا به رسانه ها نیز جایز نیست بلکه باید در همه زمینه ها برای مقابله با این اختلافات تلاش کرد.

وی دلیل اصلی اختلافات مذهبی در جوامع اسلامی را جهل و نادانی در این جوامع دانست و گفت: علاوه بر جهل، درونگرایی و انزوای مذاهب اسلامی نیز از جمله عوامل این اختلافات به شمار می رود.

استاد دانشگاه کویت درباره تأثیر پذیری جامعه کویت از فتنه مذهبی اظهار داشت: کویت از سایر جوامع حوزه خلیج فارس جدا نیست، لذا رسانه های کویتی و شبکه های اجتماعی اخبار کذب و فتنه انگیز منتشر می کنند و این اخبار بر اقشار جامعه تأثیر می گذارد.

وی افزود: هرگاه رخدادی عادی در کویت به وقوع می پیوندد، رسانه ها و شبکه اجتماعی کویتی آن رخداد را بزرگ می کنند و در نتیجه واکنش های موافق و مخالف بسیاری ایجاد می شود؛ به دنبال آن نیز مشکلات بسیاری به وجود آمده و دل‌های بیمار از آن سوء استفاده خواهند کرد.

این اندیشمند کویتی در پاسخ به این سؤال که "چه میزان به آینده جهان اسلام خوشبین هستید؟" خاطرنشان کرد: جهان اسلام در شکست دادن بسیاری از توطئه ها موفق عمل کرده و موجب کند شدن سرعت پیشروی استکبار شده است. اما خوشبینی کامل به میزان آگاهی ملت ها و عهده دار شدن مسئولیت هایشان بستگی دارد و در آن زمان است که همه بحران ها و مشکلات حل و فصل خواهد شد.

ترجمه و تنظیم: فرشته صدیقی
https://taghribnews.com/vdcjvae8auqehmz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی