تاریخ انتشار۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : 260130
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:

گفت وگو تنها راه رسیدن به انسجام فرهنگی/ همه اقوام و اقلیت ها از حقوق برابر برخوردارند/اعزام حجاج در صورت پذیرش شرایط از سوی عربستان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم بهره گیری از ابزار گفتگو برای رسیدن به انسجام و ووفاق فرهنگی تاکید کرد.
گفت وگو تنها راه رسیدن به انسجام فرهنگی/ همه اقوام و اقلیت ها از حقوق برابر برخوردارند/اعزام حجاج در صورت پذیرش شرایط از سوی عربستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سیدرضا صالحی امیری امروز سه شنبه در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: گفتمان فرهنگی ما مبتنی بر چهار عنصر عقلانیت، انسجام، تنوع و دیانت فرهنگی استوار خواهد بود.
 
وی افزود: اساس کار ما در این دولت در حوزه فرهنگ مبتنی بر گفتمان و ذیل آن سیاست های شفاف و روشن است که تعریف و برنامه های متنوعی بر این اصل تنظیم کرده ایم.
 
وی با تاکید بر این که اگر در جامعه زیست می کنیم باید به همگان احترام گذاشته و بدانیم که همه اقوام، نژادها و اقلیت ها و افراد از حقوق برابر برخوردارند، بیان داشت: گفت وگو می کنیم که عصبیت در جامعه کاهش یافته و به هدف گفتگو که ایجاد عقلانیت و اعتدال برای تداوم کار است، برسیم.
 
وزیر ارشاد در ادامه، رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی را از دیگر سیاست های این وزارتخانه برشمرد و گفت: دولت و شخص آقای روحانی وفادار به گفتمان فرهنگی حاکم بر نظام فرهنگی در تداوم گفتمان فرهنگی رهبر معظم انقلاب است.
 
وی از عدالت فرهنگی به عنوان دیگر سیاست این وزارتخانه یاد کرد و گفت: اعتقاد داریم همه منابع، امکانات، فرصت های فرهنگی و هنری باید به صورت عادلانه در سراسر کشور توزیع و تقسیم شود.
 
وی از توجه به فرهنگ عمومی به عنوان یکی از سیاست های اصلی این وزارتخانه یاد کرد و گفت: ما درحوزه فرهنگ عمومی دارای آسیب های جدی هستیم چرا که این آسیب ها در جامعه ایرانی محصول آسیب های فرهنگی است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه جدی به حوزه فرهنگ دینی را از دیگر سیاست های این وزارتخانه برشمرد و گفت: در نظامی زندگی می‌کنیم که مبانی آن مبتنی بر اندیشه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است از این رو گسترش امور قرآنی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، توسعه فرهنگ دینی در سراسر کشور از دیگر برنامه‌ها و اولویت های ما خواهد بود که در این زمینه اقداماتی نیز انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت حج اشاره کرد و گفت: سیاست رسمی نظام، برگزاری حج با حفظ عزت، کرامت و امنیت زائران است.

صالحی امیری تصریح کرد: در مذاکراتی که با دولت عربستان صورت گرفته، شرایط حداقلی ما شامل تأمین عزت و کرامت حجاج، امنیت حجاج و پرداخت دیه به شهدای منا، به آنها ابلاغ شده است که اگر دولت عربستان این شرایط را بپذیرد، قطعاً ما حجاج را به سرزمین وحی اعزام خواهیم کرد.
https://taghribnews.com/vdcjtye8yuqemvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی