تاریخ انتشار۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 220837

جمعه پرکار ظریف در آخرین روز سفر به انگلیس

وزیرامورخارجه که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی کمک به سوریه به لندن سفرکرده بود، درآخرین روز سفرش با وزیرخزانه داری ،مشاور امنیت ملی، رهبر حزب کارگر و فعالان اقتصادی انگلیس دیدار و گفتگو کرد.
جمعه پرکار ظریف در آخرین روز سفر به انگلیس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمد جواد ظریف" در دیدار با "جورج اوزبورن" وزیر خزانه داری انگلیس، ضمن اشاره به اجرایی شدن برجام و عمل کشورمان به تعهدات خود، خواستار حل و فصل برخی مشکلات در زمینه توسعه همکاری های اقتصادی، بانکی و مالی بین دو کشور شد.

اوزبورن نیز با تأیید ضرورت حل و فصل مشکلات تاکیدکرد: انگلیس کاملا به تعهدات خود در خصوص اجرای برجام عمل و از تمام ابزارهای لازم استفاده می کند، وی همچنین از اقدامات انجام گرفته برای حل و فصل مشکلات بانک های ایرانی مستقر در لندن خبر داد.

وزیرامورخارجه جمعه نیز در نشست مشترك اعضای اندیشكده های شورای اروپایی روابط خارجی و مؤسسه خدمات متحد سلطنتی دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران را در زمینه مسائل سیاست خارجی و تحولات منطقه  تشریح کرد.
 
محمد جواد ظریف با "مارك لایل گرانت" مشاور امنیت ملی انگلیس هم در محل دفتر نخست وزیری این کشور دیدار کرد؛ در این دیدار طرفین در خصوص مسایل  دو جانبه و منطقه ای گفتگو کردند.
 
دیدار با "جرمی كوربین" رهبر حزب كارگر انگلیس هم از جمله برنامه های آقای ظریف در لندن بود. در این ملاقات طرفین درباره مناسبات بین دو كشور و توسعه همكاری های پارلمانی گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان، علاوه بر این در ضیافت وزیر مشاور تجارت و سرمایه گذاری انگلیس و نماینده تجاری این كشور برای ایران كه با حضور تعدادی از مدیران شركت های انگلیسی و اروپایی شرکت کرد.
وی با تشریح آخرین وضعیت اجرای برجام و عمل طرفین به تعهدات خود، زمینه های توسعه همکاری ها را بیان کرد و خواستار حضور این شرکتها در بازار فن آوری و سرمایه گذاری ایران شد.

در این دیدار به سؤالات مدیران شركتهائی همچون رولزرویس، ایرباس، شل، بی واتر و.... در خصوص زمینه های همكاری های اقتصادی با كشورمان پاسخ های مقتضی ارائه شد.
https://taghribnews.com/vdcjtye8auqe8oz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی