تاریخ انتشار۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : 174730
سید علی فضل الله در دیدار با هیئتی از مجمع تقریب:

علما در مقابله با تعصبات مذهبی پیشقدم باشند

سید علی فضل الله نقش علما در مقابله با تعصبات و خشونتهای مذهبی را مهم برشمرد و بر نقش آفرینی آنها در این زمینه تاكید كرد.
علما در مقابله با تعصبات مذهبی پیشقدم باشند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، هیئتی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور دکتر پیمان جبلی معاون بین الملل و دكتر سهرابی معاون اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب با سید علی فضل الله در لبنان دیدار و از وی برای شركت در بیست و هشتمین كنفرانس وحدت اسلامی كه قرار است دی ماه سال جاری در تهران برگزار شود، دعوت كردند.
 
سید علی فضل الله در این دیدار بر گسترش اقدامات وحدت گرا در جامعه اسلامی و بین همه طوایف و مذاهب اسلامی تاكید كرد و گفت: این طرح باید از چارچوب برگزاری كنفرانس ها و همایشها خارج و به مدارس و دانشگاهها و فضاهای عمومی جامعه تسری و گسترش یابد.
 
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار علمای امت اسلامی در جهان اسلام، خاطرنشان كرد: مسئولیت علما در این مرحله مهم و سخت، بسیار سرنوشت ساز است چون اظهارات و سخنان ایشان در ایجاد حساسیت ها و تعصبات و اختلافات تاثیرگذار می باشد.
 
این عالم لبنانی در ادامه با تقدیر از فعالیتهای تقریب گرای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان داشت: در برهه كنونی بیش از پیش به این گونه اقدامات نیازمندیم تا از میزان مشكلات و چالشهای مذهبی و طایفه ای در امت واحده اسلامی كاسته شود.
 
وی همچنین به نقش رسانه ها در این راستا اشاره كرد و گفت:رسانه و شبكه های ماهواره ای نیز می توانند در نهادینه كردن فرهنگ وحدت اسلامی و دوری از شكافهای مذهبی و از سوی دیگر ثبات و امنیت در جهان و خصوصا جهان اسلام سهیم باشند.
https://taghribnews.com/vdcjtxevyuqeaaz.fsfu.html
مرجع : النشرة
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی