تاریخ انتشار۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : 263533

تاکید بر وحدت، محور دیدار علمای دینی پاکستان با سرکنسول ایران

جمعی از علمای دینی اهل تسنن و تشیع بلوچستان پاکستان در دیدار نوروزی با سرکنسول ایران در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان، بر ضرورت تقویت وحدت و مقابله با توطئه های تفرقه افکنانه میان امت اسلامی تاکید کردند.
تاکید بر وحدت، محور دیدار علمای دینی پاکستان با سرکنسول ایران
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، علامه "سید محمد هاشم موسوی" امام جمعه شیعیان کویته و رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین در ایالت بلوچستان و علامه "سید محمد شاه چشتی" رئیس سازمان منهاج القرآن به همراه تعدادی از ائمه جماعت اهل تسنن از جمله شخصیت هایی بودند که با حضور در کنسولگری کشورمان در کویته، سال نو و فرا رسیدن نوروز را به ملت، دولت و رهبر جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.
 
روحانیون و شخصیت های مذهبی پاکستانی در دیدار با "محمد رفیعی" سرکنسول کشورمان، موضوع ضرورت رفع اختلاف ها در جهان اسلام را مورد تاکید قرار دادند و اظهار داشتند که اختلاف میان مسلمانان به ویژه در پاکستان، توسط دشمنان اسلام و ایادی آنان و با هدف ایجاد فاصله میان گروه ها و مذاهب اسلامی و ایجاد اختلافات فرقه ای طراحی می شود.
 
در این دیدار همچنین مسائل منطقه ای، تحولات سوریه، عراق و یمن مورد بررسی طرفین قرار گرفت.
 
همچنین هیات 30 نفره از تجار مستقل ایالت بلوچستان با حضور در سرکنسولگری ایران در کویته، ضمن تبریک سال نو، با سرکنسول کشورمان در خصوص راه های توسعه همکاری ها تجاری و رفع موانع پیش رو گفت و گو کردند.
 
در این دیدارها مسائل تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان و مسائل و مشکلات پیش رو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
https://taghribnews.com/vdcjtte8tuqemiz.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی