تاریخ انتشار۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 196538

افزایش تدابیر امنیتی برای حفاظت از مساجد بحرین

مقامات بحرینی در دیدار با رؤسای اوقاف سنی و شیعه این کشور، اعلام کردند که این کشور بعد از حمله تروریستی به مسجد امام صادق (ع) در کویت به دنبال افزایش اقدامات امنیتی درحفاظت از مساجد است.
افزایش تدابیر امنیتی برای حفاظت از مساجد بحرین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، درپی حمله تروریستی اخیر در مسجد امام صادق(ع) کویت و همچنین تهدید داعش برای حمله به مساجد بحرین، مقامات این کشور تأکید کردند که تدابیر امنیتی برای حفاظت از مساجد و حمایت از امنیت شهروندان این کشور، افزایش می یابد.

به گفته این مقامات برای حفاظت از مساجد بحرین، اقدامات پیشگیرانه ازجمله استفاده از دوربین های مدار بسته و فناوری های جدید درنظر گرفته شده است؛ در نشست وزیرکشور بحرین با رهبران مذهب شیعه و سنی نیز درباره بستن درهای مساجد بعد از پایان هرنماز، توافق شد.

مقامات بحرینی همچنین بر اهمیت خطابه های دینی، برای افزایش اتحاد و همبستگی و دوری منابر از مسائل سیاسی تأکید کردند.
 
در همین حال شیخ میثم سلمان مسوول بخش آزادی های دینی دیده بان حقوق بشر بحرین گفت: رژیم آل خلیفه با انهدام مساجد شیعیان به تهدیدهای تروریستی داعش دامن زد.
 
شیخ میثم سلمان افزود: دولت بحرین، مستقیم درجنایت تخریب  38 مسجد شیعیان در سال 2011 دست داشت و همین امر باعث شد تا گروهک تروریستی داعش به انجام اقدام مشابه تشویق شود.
 
وی گفت: رژیم آل خلیفه با حمله به مساجد و مکانهای عبادت و ویران کردن و آتش زدن آنها باعث رواج یک بدعت پلید و خطرناک شده است بگونه ای که مکاتب تکفیری داعش و فرهنگ قلع و قمع و انهدام مساجد با ویران شدن مساجد شیعیان در بحرین شکل گرفت و گسترش یافت.
 
وی تاکید کرد: رسانه های وابسته به آل خلیفه در بحرین در انتشار فرهنگ دشمنی با شیعه نقش بسزایی ایفا کردند و بطور مستمر باعث انتشار تنفر در جامعه شدند تا آنجا که دامنه آن به رسانه های گروهی کشورهای همجوار رسید.
https://taghribnews.com/vdcjtmevouqehiz.fsfu.html
مرجع : روسیا الیوم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی