تاریخ انتشار۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۱۶
کد مطلب : 296230

جشن میلاد النبی حضرت محمد مصطفی (ص) در خواجه نفس برگزار شد

مردم اهل سنت شهرها و روستاهای استان گلستان هر ساله همزمان با فرا رسیدن میلاد پر از خیر و برکت سرور کائنات محمد بن عبدالله (ص) و هفته وحدت جشن ها و مراسماتی همراه با مولودی خوانی، دعا، صلوات و اطعام برگزار می کنند که با استقبال پر شور علاقمندان به آن حضرت اعم از زنان، مردان و کودکان همراه است.
جشن میلاد النبی حضرت محمد مصطفی (ص) در خواجه نفس برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، شامگاه سه شنبه جشن میلاد النبی حضرت محمد مصطفی (ص) با حضور علما، روحانیون، مسئولان و مردم مومن منطقه در مسجد جامع خواجه نفس استان گلستان برگزار شد.

امام جمعه اهل سنت خواجه نفس در این مراسم با تبریک فرا رسیدن ایام ولادت سراسر نور ختمی مرتبت (ص)، اظهار کرد: نبی مکرم اسلام (ص) رحمت للعالمین است پس ضروری است مراسماتی مناسب و همیشگی در شان و جایگاه والای ایشان برگزار شود.

«آخوند امان گلدی حنفی» افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) بزرگترین نور هدایت برای امت اسلام و جهانیان است؛ زیرا با آمدنش همگان را از ظلمت تاریکی و جهالت به نورانیت رهنمون ساخت.

به گفته وی؛ ایشان نسبت به هدایت امت حریص بود و به همین خاطر در طول نبوت خویش زحمات و تلاش های فراوانی در جهت توسعه و پیشرفت اسلام کردند.

برگزاری جشن میلاد برای پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) باعث افتخار مسلمین است

امام جمعه اهل سنت قره تپه بندر ترکمن نیز در این مراسم، گفت: برگزاری هر چه باشکوه جشن های میلاد برای نبی گرامی اسلام (ص) باعث عزت و افتخار بزرگ برای امت اسلامی است.

«آخوند عبدالجبار میرابی» ادامه داد: برگزاری این جشن ها، خوشنودی و رضایت آن حضرت از پیروانش را به همراه خواهد داشت.

به گفته وی؛ خداوند کریم همه انبیاء الهی را از نور آن حضرت خلق کرد و همه پیامبران آرزو می کردند که از امت محمدی بودند.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت حامد قره تپه بندر ترکمن با یادآوری اینکه مراسم مولودی خوانی همراه با ذکر و تسبیح خداوند، درود و صلوات برای آن حضرت و دعا برای همه مسلمین است، تصریح کرد: در این نوع مراسمات عظمت، شوکت و عزت خداوند و رافت و محبت سید الانبیاء (ص) توسط علما و حضار با صدای بلند گفته می شود و فرشتگان در اینگونه مکان ها که توصیف، تمجید و تعریف آن حضرت است فرود آمده و رحمت و برکت الهی را برای حاضران به ارمغان می آورند.

وی، افزود: دوست داشتن، اظهار مهر و محبت و علاقه به اشرف مخلوقات محمد بن عبدالله (ص) از علامات و نشانه های انسان مومن است.

به گفته وی؛ کسانی که در امت محمدی (ص) داخل شده اند رحمت و برکت بی پایان آن حضرت شامل آنان شده؛ زیرا در روز قیامت خود آن حضرت شافی تمام مسلمانانی است که عشق نبی گرامی اسلام (ص) در دل هایشان بوده است.

آخوند میرابی، خاطر نشان کرد: استکبار جهانی امروز با انواع و اقسام حیله ها و ترفندها درصدد کاستن از ارزش و جایگاه پیامبر اکرم (ص) در بین مسلمین و جهانیان است.

وی، ادامه داد: در این برهه از زمان برگزاری این گونه جشن ها و مراسمات برای بزرگداشت و معرفی ایشان برای جهانیان موثر است.
 
https://taghribnews.com/vdcjtme8yuqeh8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی