تاریخ انتشار۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 256036

مغرب با ایجاد پنج بانک اسلامی به نظام بانکداری اسلامی پیوست

مغرب در پاسخ به افزایش تقاضا برای بانکداری اسلامی و نیز تحقق وعده های حزب حاکم اسلامگرای این کشور، برای نخستین بار در تاریخ بانکداری خود مجوز تاسیس پنج بانک اسلامی را صادر کرد.
مغرب با ایجاد پنج بانک اسلامی به نظام بانکداری اسلامی پیوست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بانک مرکزی مغرب اعلام کرده است که با تأسیس پنج بانک اسلامی موافقت کرده است؛این تصمیم در پاسخ به افزایش رونق بانکداری اسلامی و نیز در ارتباط با تحقق وعده معوقه حزب اسلامگرای مغرب که ریاست دولت ائتلافی این کشور را بر عهده دارد، اتخاذ شده است.

حزب عدالت و توسعه در سال 2011 وعده داد که برای تأسیس بانک اسلامی در مغرب اقدام خواهد کرد.

یکی از این بانک های اسلامی بانک ملی و مهم 'التجاری وفا' است که به خانواده پادشاهی مغرب مربوط است؛ 'بانک مرکزی مردم' که دولتی است و بانک خصوصی 'BMCE آفریقا' نیز دیگر بانک هایی هستند که مجوز بانکداری اسلامی دریافت کرده اند؛ هر سه بانک دارایی های چشمگیری را در این کشور آفریقایی فرانسوی زبان در خود جای داده اند.

دو بانک دیگر که شامل این مجوز می شوند عبارتند از بانک 'CIH' و بانک 'اعتبار کشاورزی مراکش'.به نوشته ایرنا، مغرب در گذشته نسبت به بانکداری اسلامی اظهارنظری نمی کرد، اما اکنون با روشن تر شدن چشم انداز رشد این صنعت به فعالیت در این زمینه مشتاق شده است؛ بر اساس قوانین دین اسلام، گرفتن یا دادن بهره پول که محور مرکزی فعالیت های بسیاری از بانک ها را تشکیل می دهد، ممنوع است.
 
https://taghribnews.com/vdcjtme8muqeiyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی