تاریخ انتشار۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : 195331
ابراهیم جعفری:

همه باید از عراق حمایت در جنگ با تروریسم حمایت کنند

وزیر امور خارجه عراق ضمن تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ صلح و ایجاد کانون ها و کارگاه های فرهنگی با هدف ریشه کنی گروه تروریستی داعش، اعلام کرد: تفکر انحرافی داعشی نسل جوان آینده را نیز تهدید می کند.
همه باید از عراق حمایت در جنگ با تروریسم حمایت کنند
به گزارش خبر گزاری تقریب (تنا) به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، "ابراهیم جعفری" وزیر امور خارجه عراق در پایان سفر خود به چین و قبل از ترک پکن در جمع شماری از سفیران کشورهای عربی در چین، گفت: فعالیت های سیاسی باید در جهت خدمت به مردم یک جامعه صورت گیرد. در دیپلماسی و فرهنگ سیاسی واقعی حقوق مردم مد نظر قرار می گیرد و برای تقویت روابط مردم با کشورهای مختلف جهان تلاش می شود.

جعفری بر ضرورت ترویج فرهنگ صلح و ایجاد کانون ها و کارگاه های فرهنگی با هدف ریشه کنی گروه تروریستی داعش تاکید کرد و هشدار داد: تفکر انحرافی داعشی نسل جوان آینده را نیز تهدید می کند.

وی افزود: دولت عراق امروز توانسته است برای مقابله با تروریسم تلاش های ملی را به کار گیرد و وحدت عراق را حفظ کند. دولت عراق برای گسترش فضای اعتماد میان همه گروه های سیاسی و بر طرف کردن موانع موجود در مسیر توافق های حاصل شده بین دولت مرکزی و منطقه کردستان تلاش می کند.

این مقام عراقی اظهار داشت: دولت عراق برای از سرگیری روابط با همه کشورهای جهان به خصوص همسایگان و تقویت آن تلاش می کند.

جعفری تاکید کرد: نیروهای مسلح ، کمیته های مردمی متشکل از همه طیف ها و گروه های عراقی ، نیروهای پیشمرگ و عشایر امروز به معنای واقعی جانفشانی و با گروه تروریستی داعش مبارزه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تروریسم امروز جامعه جهانی را تهدید می کند و همه باید از عراق حمایت و به آن در جنگ با تروریسم کمک کنند. باید به آوارگان عراقی کمک و تاسیسات زیربنایی در مناطق آزاد شده باز سازی شود.
 
https://taghribnews.com/vdcjtievvuqehtz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی