تاریخ انتشار۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 189338

تأکید بر گسترش مناسبات و همکاری ایران و ونزوئلا

وزیرامور خارجه در دیدار با همتای ونزوئلایی خود، خطر افراطی گری و تروریسم را خطری واقعی برای منطقه خواند که مبارزه با آن ازجانب برخی کشورها جدی گرفته نمی شود.
تأکید بر گسترش مناسبات و همکاری ایران و ونزوئلا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،  محمد جواد ظریف در دیدار با خانم "دلسی رودریگز" وزیر امورخارجه و "آسدروبال چاوز"  وزیر نفت ونزوئلا با تاکید بر لزوم گسترش مناسبات دوکشور در همه زمینه ها تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران از سیاستها و برنامه های ونزوئلا در چارچوب اوپک حمایت می کند.

وزیرامورخارجه کشورمان با اشاره به برنامه برخی کشورها برای کاهش قیمت نفت تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران در جهت کاهش وابستگی به درآمد نفت حرکت می کند و این امر در بودجه امسال کشور رعایت شده است و بر این اساس کاهش قیمت نفت تاثیر زیادی بر ایران نگذاشته است.

دکتر محمد جواد ظریف خطر افراطی گری و تروریسم را یک خطر واقعی برای منطقه خواند که مبارزه با آن ازجانب برخی کشورها جدی گرفته نمی شود.
وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز تاسف از اینکه برخی کشورها بحران یمن را به یک دعوای مذهبی تبدیل کرده اند افزود: در یمن به گروههای مردمی حمله می شود و این حملات ارتباطی با مذهب آنها ندارد؛ در این کشور ساختار نظامی وجود ندارد که به آن حمله شود و حملات به اهداف غیر نظامی است.

دکتر محمد جواد ظریف همچنین با اشاره به نامه ارسالی خود به دبیرکل سازمان ملل و وزرای امور خارجه همه کشورها در خصوص بحران یمن و طرح چهارماده ای ایران در این رابطه گفت : این طرح شامل آتش بس در زمین و هوا، ارسال کمکهای انسانی، گفتگوی بین یمنی ها بدون دخالت خارجی و تشکیل حکومت فراگیر است.

خانم "دلسی رودریگز" وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها اعلام امادگی  کرد.
وزیر امور خارجه ونزوئلا با اشاره به روابط راهبردی دو کشور بر لزوم همکاری و هماهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در زمینه های منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcjthevouqeotz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی