تاریخ انتشار۱۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : 247531

صنعا صحنه تازه ترین آدمکشی های پردامنه عربستان و آمریکا

در پاسخ به اظهارات یکی از مقامات آمریکایی که گفته است «همکاری امنیتی آمریکا با عربستان سعودی، چک سفید امضا نیست.» باید متذکر شد که این اظهارات تنها به خاطر آن است که واشنگتن به روشنی متوجه شده که منافع و سرنوشت خود را به علت حمایت از رژیم از دست خواهد داد.
صنعا  صحنه تازه ترین آدمکشی های پردامنه عربستان و آمریکا


بسمه تعالی


صنعا  صحنه تازه ترین آدمکشی های پردامنه عربستان و آمریکا

 
     جنایت روز شنبه جنگنده های متجاوز سعودی در صنعا،  از لحاظ وسعت خرابی ها و تعداد تلفات غیرنظامیان ، ازجمله جنایات بسیار فجیعی است که در تاریخ جنگ های دو دهه اخیر،کمتر نظیری برای آن یافت می شود.

     جنایتی که « سید عبدالملک  الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن، آن را « فاجعه ای بزرگ در حق ملت یمن » خواند و آن را فاجعه ای دانست که با  چراغ سبز آمریکا، امکان وقوع یافته است.

     البته  دریک سال ونیم گذشته، مردم یمن به طور هر روزه، شاهد حملات ناجوانمردانه جنگنده های متجاوز سعودی به مناطق مسکونی وشهادت هزاران تن از هموطنان خود بوده اند و رنج ازدست دادن اعضای خانواده های خود را  همزمان با  تبعات بسیار رنج آور تخریب زیر ساخت های اقتصادی کشورشان تحمل کرده  اند ولیکن همانگونه که در بیانیه  مجمع تقریب مذاهب اسلامی آمده است  آنچه این بار در تالار بزرگ اجتماعات صنعا اتفاق افتاده «یکی از بزرگترین کشتارهای تاریخ» محسوب می شود.

      کشتاری که بنا به مفاد  این بیانیه،  به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی و  درحالی که جنایات آن ها  در سوریه و عراق به اوج خود رسیده  به وقوع پیوست.

       اینجاست که در پاسخ به اظهارات یکی از مقامات آمریکایی که گفته است «همکاری امنیتی آمریکا با عربستان سعودی، چک سفید امضا نیست.» باید متذکر شد که این اظهارات تنها  به خاطر آن است که واشنگتن به روشنی متوجه شده که منافع و سرنوشت خود را به علت حمایت از رژیم از دست خواهد داد.

       همان‌طور که اسرائیل با اقدامات خشونت‌آمیز خود هزینه‌هایی را به آمریکا تحمیل می‌کند، عربستان چند برابر آن با کارهای نابخردانه خود ایجاد کرده است. تنها تفاوت دو رژیم در این است که اسرائیل با وجود لابی‌های قدرتمند در غرب بخصوص آمریکا، پیوندهای عمیقی با حکومت‌های ایالات متحده و اروپا برقرار کرده است اما عربستان با ضعف در این حوزه یک متحد صرف منطقه‌ای تلقی می‌شود.

      آمریکا سیاستی دوگانه را در برخورد با عربستان دنبال می‌کند به این صورت که با وجود این‌که از برخی اقدامات این کشور تبری می‌جوید اما کماکان برای استفاده از دلارهای سرشار نفتی به حمایت از این متحد منطقه‌ای خود ادامه می‌دهد.

       شاهد آن کوشش های زیاد اوباما برای وتوی قانون «عدالت علیه حامیان تروریسم»  (در ارتباط با نقش عربستان در حادثه یازده سپتامبر)  است که پس از فراز و فرودی نسبتا طولانی و تنها به علت ملاحظات انتخاباتی، از حالت طرح به قانون لازم‌الاجرا تبدیل شد.

      اما روشن است که  از واشنگتن که حدود 16 سال نسبت به کشته شدن شهروندان خود سکوت کرده است، نمی‌توان انتظار داشت که نسبت به کشته شدن شهروندان یمنی موضع موثر و شدیدی اتخاذ کند. پیداست که محکومیت لفظی فقط جنبه تبلیغاتی پیدا کرده،  بخصوص که زمان انتخابات ریاست جمهوری این کشور هم نزدیک است.

      برخلاف گفته مقام کاخ سفید که در جملات بالا ذکر شد باید گفت اتفاقا همکاری آمریکا با عربستان یک چک سفید امضاست و اگر حقیقتا مقامات کاخ سفید در پی جلوگیری از اقدامات عربستان و محکومیت این کشور هستند کارهایی از جمله 1ـ تحریم صادرات سلاح به این کشور، 2ـ تحریم خرید نفت، با توجه به این‌که اکنون نفت به اندازه کافی در بازار موجود است. 3ـ تحریم صادرات فناوری مورد نیاز این کشور 4ـ رایزنی برای قطع رابطه کشورها با عربستان را باید به مرحله عمل در بیاورند.

    ولی آمریکا مسلماً این اقدامات را انجام نخواهد داد و با وجود تضاد با هنجار‌های پذیرفته شده در جامعه این کشور،  همچنان از این رژیم مستبد و عقب افتاده و مرتجع حمایت خواهد کرد.



 
https://taghribnews.com/vdcjtae8vuqexiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی