تاریخ انتشار۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۷
کد مطلب : 172732

سلب تابعیت شهروندان بحرینی، سلاحی برای سرکوب سیاسی مخالفان

تنا-لندن
رژیم آل خلیفه دو سال پیش در اقدامی شگفت انگیز تابعیت 31 نفر از مخالفانش را لغو کرد و پس از سکوت جوامع بین المللی، بر شمار این افراد افزود و اکنون این اقدام را به صورت نهادینه شده و مکرر صورت می دهد.
سلب تابعیت شهروندان بحرینی، سلاحی برای سرکوب سیاسی مخالفان
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا)از لندن، نشست خبری کمیته حقوق بشر مجلس انگلیس، با عنوان نسل کشی مجازی، با موضوع سوء استفاده رژیم آل خلیفه از حق شهروندی، پنج شنبه هفته آینده برگزار می شود. این کمیته اعلام کرده است روابط گسترده میان رژیم آل خلیفه و دولت انگلیس موجب شده تا انگلیس در قبال سلب حق شهروندی مخالفان رژیم بحرین، اقدامی صورت ندهد. به گزارش این کمیته، در ماه آوریل سال جاری میلادی، شماری از اعضای مجلس لردها در انگلیس در بیانیه ای اعلام کردند سلب تابعیت مخالفان رژیم بحرین، اقدام ستمگرانه و مخالف حقوق فردی است که ظالمان صورت می دهند.
کمسیون حقوق بشر اسلامی در ماه گذشته اعلام کرد سلب تابعیت شهروندان بحرینی، سلاحی برای سرکوب سیاسی مخالفان است. رژیم بحرین، دو سال پیش در اقدامی شگفت انگیز تابعیت بحرینیِ 31 نفر از مخالفانش را لغو کرد و پس از سکوت جوامع بین المللی، بر شمار این افراد افزود و اکنون این اقدام را به صورت نهادینه شده و مکرر صورت می دهد. به گزارش کمیته حقوق بشر مجلس انگلیس، این هفته رژیم ستمگر بحرین، از ده نفر از مخالفان خواسته است تا کشورشان را ترک کنند. 
قرار است در نشست هفته آینده کمیته حقوق بشر مجلس انگلیس، شماری از قربانیان ستم های رژیم آل خلیفه سخنرانی کنند.
https://taghribnews.com/vdcjt8ev8uqeaaz.fsfu.html
مرجع : کمیته حقوق بشر پارلمان انگلیس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی