تاریخ انتشار۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۷:۰۴
کد مطلب : 180887

تظاهرات در اعتراض به انفجار تروريستي درمسجدشيعيان پاكستان

درپي انفجار تروريستي مرگبار ظهر جمعه در مسجد شيعيان شهر شکارپور در ايالت سند پاكستان مردم كراچي تظاهرات کردند . در اين انفجار که هنگام اقامه نمازجمعه روي داد دستكم ۶۱ تن کشته و بيش از ۵۰ نفر زخمي شدند.
تظاهرات در اعتراض به انفجار تروريستي درمسجدشيعيان پاكستان

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) شاهدان عینی گفته اند این انفجار سبب وارد شدن خسارت شدید به بنای مسجد و انهدام چندین خودرو پارک شده در اطراف محل حادثه شده است. 

مسوولان حزب مجلس وحدت مسلمين و سازمان مديريت بحران جعفريه متعلق به شيعيان پاكستان در پي شهادت نمازگزارن سه روز عزاي عمومي اعلام كردند . 

علامه عباس كميلي از شخصيت هاي برجسته و علماي شيعه پاكستان در اعتراض به حملات بي وقفه عليه شيعيان در پاكستان - از مردم ايالت سند خواست امروز شنبه تظاهرات و اعتصاب عمومي کنند .
برخي رسانه هاي پاكستان اعلام كردند كه گروه تروريستي موسوم به جندالله مسووليت اين اقدام تروريستي را برعهده گرفته اما هنوز اخبار رسمي دراين زمينه منتشر نشده است . 

دراين انفجار که هنگام اقامه نمازجمعه روي داد دستكم ۶۱ تن کشته و بيش از ۵۰ نفر زخمي شدند که حال برخي زخميان وخيم گزارش شده است 
با توجه به شدت انفجار و شمار زياد مجروحان اين حادثه تروريستي ، هنوز احتمال افزايش شمار قربانيان وجود دارد .

بعد از حادثه تروريستي عليه مدرسه پيشاور كه روز ۲۵ آذر ماه سال جاري رخ داد و موجب كشته شدن دست كم ۱۵۰ نفر شد- حمله تروريستي امروز به حسينيه شهر شكارپور- خونين ترين حادثه تروريستي پاكستان در چند ماه اخيرمحسوب مي شود .
ممنون حسين رييس جمهوري و محمد نواز شريف نخست وزير پاكستان به همراه بسياري از احزاب سياسي و رهبران جناح مخالف دولت اين كشور نيز با محكوم كردن انفجار تروريستي در شهر شكارپور در پيامي با خانواده قربانيان اين حادثه مرگبار ابراز همدردي كرده و به آنان تسليت گفتند .
مقامات عالي پاكستان همچنين از مسوولان دولت ايالت سند خواستند تا بهترين خدمات پزشكي و درماني را به زخمي ها و حادثه ديدگان اين انفجار ارائه دهند .

مسوولان و فعالان سازمان هاي شيعي پاكستان نيز ضمن محكوم كردن اقدام تروريستي عليه نمازگزارن شيعي گفتند: كوتاهي در اقدام مسوولان دولتي و امنيتي براي جلوگيري از فعاليت گروههاي افراطي و تروريستي باعت بروز اين حادثه شده است .
آنان نیروهای امنیتی را مأمور کردند تا هرچه سریع‌تر جوانب اقدامات مرگبار اخیر را پیگیری کرده و عاملان آن را شناسائی نمایند.

در سال‌های اخیر، حملات انتحاری نسبت به اقلیت شیعه که حدود ۲۰ درصد جمعیت پاکستان را تشکیل می‌دهند، افزایش یافته است .



https://taghribnews.com/vdcjoyevauqeooz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی