تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 193081

تأکید لاوروف بر ترویج اتحاد و همبستگی در منطقه

وزیر خارجه روسیه، خواستار افزایش تلاشهای سازمان همکاری اسلامی در راستای اتحاد بین ملت‌های مسلمان و تقریب بین مذاهب مختلف شد.
تأکید لاوروف بر ترویج اتحاد و همبستگی در منطقه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در کویت، خواستار اتخاذ تصمیم های مناسب برای بهبود اوضاع در منطقه خاورمیانه شد.
 
وزیر امور خارجه روسیه همچنین بر ضرورت افزایش تلاشهای سازمان همکاری اسلامی برای کاهش اختلافات و حل و فصل مسالمت آمیز مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا تأکید کرد.

وی  با اشاره به افزایش بی ثباتی در لیبی، سوریه، عراق و یمن که منجر به آوارگی و مرگ صدها هزار نفر از مردم بیگناه شده است، از تهدید اقتصاد، بحران مشروعیت، اختلال در نظم و تهدید تمامیت ارضی در این کشورها به دست تروریست ها و افراطی ها ابراز نگرانی کرد.
 
لاوروف در پایان از آمادگی روسیه برای کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه خبر داد و خواستار  ایفای نقش سازمان همکاری اسلامی در تقریب هر چه بیشتر مذاهب، گسترش اتحاد و همبستگی در میان ملت های مسلمان و استفاده از ظرفیتهای شخصیت های موجه دینی، علمی و اجتماعی در بسیج عمومی و بازگرداندن اعتماد و فهم متقابل شد.
 
https://taghribnews.com/vdcjotevvuqehyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی