تاریخ انتشار۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۲
کد مطلب : 293288
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(17)

عامل بسیاری از جنگ ها رعایت نکردن حق برادری است/اگر تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام رعایت شود بسیاری از مشکلات رفع می شود

تنا - استان آذربایجان غربی
یک روحانی برجسته اهل سنت گفت: عامل بسیاری از جنگ ها رعایت نکردن حق برادری، برابری و همسانی بین انسان هاست.
عامل بسیاری از جنگ ها رعایت نکردن حق برادری است/اگر  تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام رعایت شود بسیاری از مشکلات رفع می شود
ماموستا ادریس شمس دربند در گفتگو با خبرنگار تقریب در ارومیه اظهار داشت: از ویژگی های بارز تمدن اسلامی که دین اسلام از همان روز اول تاکید زیادی داشته است، می توان به برادری، ایجاد اخوت، عفو، بخشش و گذشت همچنین تشویق به علم آموزی و پیشرفت اشاره کرد.

امام جماعت بخش سیلوانا افزود: اگر اساس تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام پیاده و رعایت شود به یقین خیلی از مشکلات و کم و کاستی های کنونی رفع می شود.

وی ادامه داد: بیشتر جنگ ها به این دلیل به وجود می آید که یک گروه و قومی خود را برتر می داند درحالی که از پیدایش اسلام خداوند متعال فرمودند هیچ فرقی بین عرب و عجم، سیاه و سفید وجود ندارد و هیچ انسانی برتر از دیگری نیست.

این روحانی برجسته اهل سنت در ادامه سخنان خود عوامل داخلی و خارجی را از موانع تحقق تمدن نوین اسلامی اشاره و تصریح کرد: عدم آگاهی مردم از خصوصیات بارز دین اسلام به عنوان موانع داخلی مطرح است به طوری که تا از احکام دین مبین اسلام آشنایی نداشته باشیم نمی توانیم ترویج دهیم.

وی افزود: نظام استکباری و وجود حکام ظالم از جمله عوامل خارجی هستند چرا که حکام مستبد منافعشان در اختلاف و تفرقه است.

امام جماعت بخش سیلوانا ضمن تاکید بر انسجام و اتحاد در بین مسلمانان اظهار امیدواری کرد طلاب توانمندی تربیت شوند تا بتوانند با بهره‌گیری از ظرفیت جهان اسلام و اندیشه ناب اسلامی از جمله قرآن و سنت تمدن نوین اسلامی را احیا و ترویج دهند.

شمس دربند تاکید کرد: هرچقدر وحدت عمیق تر باشد، در چارچوب های علمی، فرهنگی و مشترکات توسعه یابد بیشتر می تواند در ظهور و تکوین تمدن نوین اسلامی تاثیرگذار باشد.
https://taghribnews.com/vdcjote8ouqeh8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی