تاریخ انتشار۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : 248783

رد پای داعش در شمال غرب پاکستان

رسانه های پاکستان دیروز از کشته شدن یک مامور امنیتی در ایالت خیبر پختونخوا واقع در شمال غرب پاکستان به دست عوامل تروریستی داعش خبردادند.
رد پای داعش در شمال غرب پاکستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از سایت اینترنتی روزنامه اکسپرس تریبیون، یک مامور امنیتی به نام "اکبر علی" روز گذشته هنگام عزیمت از منزل به محل کار خود در شهر "چارسده" در ایالت خیبر پختونخوا واقع در شمال غرب پاکستان، از سوی گروهی از افراد مسلح و ناشناس مورد حمله قرار گرفت.
 
ساعاتی پس از انجام این حمله، گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
 
تقریبا یک ماه پیش، ارتش پاکستان برای نخستین بار به حضور عوامل گروه تروریستی داعش در این کشور اذعان و اعلام کرد که تعداد زیادی از این افراد در پاکستان دستگیر شده اند؛ لذا داعش توان دست زدن به حملات تروریستی در این کشور را نخواهد داشت.
 
ارتش پاکستان اعلام کرده که توانسته است نقشه های داعش برای حمله به برخی سفارتخانه ها و فرودگاه پایتخت این کشور را خنثی کند.
 
چند ماه پیش، "آفتاب سلطان" رئیس سازمان اطلاعات دولت پاکستان با حضور در کمیسیون امنیت داخلی مجلس سنای این کشور، نسبت به حضور عوامل داعش در خاک پاکستان به عنوان یک تهدید درحال ظهور در این کشور هشدار داده بود.
 
این مقام اطلاعاتی پاکستان گفته بود که گروه های تروریستی مانند "لشگر جهنگوی" و "سپاه صحابه" که در پاکستان فعالیت دارند، درحال همکاری با داعش هستند.
 
همچنین در ماه های گذشته "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که داعش در حال نفوذ به شبه قاره هند و تبدیل شدن به تهدیدی جدی برای هند و پاکستان است.
 
مقام های رسمی دولت پاکستان اصرار دارند که رد پایی از داعش در پاکستان وجود ندارد. ارتش پاکستان بارها اعلام کرده است که اجازه نخواهد داد حتی سایه داعش وارد این کشور شود.
 
داعش در افغانستان فعال است و با توجه به مرز طولانی و غیرقابل کنترل بین افغانستان و پاکستان، نفوذ داعشی ها از طریق خاک افغانستان به داخل پاکستان کار چندان سختی نیست.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcjooe8tuqexaz.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی