تاریخ انتشار۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : 115087
آیت الله تسخیری:

تكفیر باب عقلانیت را می‌بندد

تنا - اختصاصی
آیت الله تسخیری در كنفرانس تقریبی بین المللی "دین اسلام و حرمت خون افراد بی‌گناه" تأكید كرد: مهمترین چیزی كه در مقابل تقریب فكری و توحید عملی امت اسلامی قرار دارد، تكفیر است كه باب عقلانیت را بسته نگاه می‌دارد.
تكفیر باب عقلانیت را می‌بندد
به گزارش خبرگزاری تقریب،كنفرانس تقریبی بین المللی "دین اسلام و حرمت خون افراد بی‌گناه" عصر شنبه ۲۰ آبان‌ماه با حضور علمای مسلمان از كشورهای لبنان، مصر، ایران، سوریه و سایر كشورهای عربی و اسلامی، در بیروت پایتخت لبنان برگزار شد.

در این كنفرانس بین المللی كه غضنفر ركن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت و چند تن از شخصیت‌های سیاسی كشورهای همسایه نیز حضور داشتند، پیام آیت الله "محمدعلی تسخیری" مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام توسط "محمدحسین رئیس زاده" مشاور فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در كشور لبنان قرائت شد.

آیت الله تسخیری در پیام خود تأكید كرده بود: مهمترین چیزی كه در مقابل تقریب فكری و توحید عملی امت اسلامی قرار دارد، فاجعه بزرگ تكفیر است كه امت اسلامی به آن مبتلا شده است.

در پیام مشاور مقام معظم رهبری تصریح شده بود: تكفیر باب عقلانیت را در داشتن رفتار منطقی در هنگام گفت‌وگو بسته نگاه می‌دارد و در نتیجه مجالی برای مفاهیمی چون برادری و وحدت باقی نمی‌ماند و دو طرف به سمت انكار و حذف دیگری و تجاوز به حقوق انسانی یكدیگر و به دنبال آن، محروم كردن یكدیگر از حق زندگی روی می‌آورند.

در این كنفرانس همچنین شیخ احمد الزین، رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمان طی سخنانی از شركت كنندگان در كنفرانس پرسید: به كسی كه اسلحه حمل می‌كند، الله اكبر گویان به سمت دیگران شلیك می‌كند و مسلمانی را كه به وحدانیت خدا و رسالت پیامبر اعظم(ص) شهادت داده است، به قتل می‌رساند، چه باید گفت؟ ما تأكید می‌كنیم كه "حق انسان در زندگی یك حق مقدس است كه هتك حرمت آن به هیچ وجه مجاز نیست."

از سوی دیگر، عمر البرزنجی، سفیر عراق در لبنان نیز خواستار تشكیل هیئت جهانی گفت‌وگو و یك حركت واقعی از سوی علمای مسلمان در مقابله با تكفیر و تكفیری‌ها شد.

وی خاطرنشان ساخت: برداشت‌های غلط از دین اسلام آنان را به این نتیجه رسانده است كه می‌توانند با كشتن مردم به خداوند متعال نزدیك شوند. و این یك مصیبت بزرگ در جهان اسلام است.

"عصام غندور" رئیس هیئت امنای وقف و توسعه اسلامی یكی دیگر از سخنرانان این كنفرانس بود كه در سخنان خود از علمای امت اسلامی خواست تا در انجام وظیفه اصلی خود و ایستادگی در مقابل تكفیری‌ها وحدت داشته باشند.

گفتنی است كنفرانس بین المللی "دین اسلام و حرمت خون افراد بی‌گناه" روز شنبه ۲۰ آبان‌ماه آغاز به كار كرده و به مدت سه روز ادامه می‌یابد. در این كنفرانس محورهایی چون "نفس انسانی در دین اسلام" و "قتل نفس؛ انتحار یا شهادت" مورد بحث قرار می‌گیرد و بر جلوگیری از كشتار مردم بی‌گناه در امت اسلامی تأكید دارد.
https://taghribnews.com/vdcjoievauqevyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی