تاریخ انتشار۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : 255884
سازمان ملل:

6,878 غیرنظامی عراقی در سال 2016 کشته شده اند

سازمان ملل متحد اعلام کرد که جنگ و خشونت در سال 2016 میلادی منجر به کشته‎شدن دست‎کم 6 هزار و 878 غیرنظامی در عراق شده است.
6,878 غیرنظامی عراقی در سال 2016 کشته شده اند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، هیأت امدادرسان سازمان ملل در عراق(یونامی) با انتشار بیانیه‎ای اعلام کرد 12 هزار و 388  غیرنظامی نیز در سال 2016 در عراق زخمی شده‎اند؛ در این بیانیه آمده است که آمار اعلام شده بدون درن ظر گرفتن تلفات غیرنظامی در استان الانبار در غرب عراق در ماه‎های مه، ژوئیه، اوت و دسامبر است.

سازمان ملل تأکید کرده است که آمار اعلام شده می‌بایست به عنوان حداقل تلفات در نظر گرفته شود، چرا که این سازمان قادر به بررسی تلفات غیرنظامیان در مناطق وقوع درگیری نبوده است.

همچنین در این آمار شمار غیرنظامیانی که بر اثر تأثیر ثانویۀ خشونت از جمله کمبود آب، غذا، دارو و مراقبت‎های بهداشتی کشته شده‌اند، ذکر نشده است؛ یونامی شمار غیرنظامیان عراقی کشته شده در سال 2015 میلادی را نیز دست‏‎کم 7 هزار و 515 نفر اعلام کرده بود.

تروریست‌های تکفیری داعش در ژوئن 2014 (تابستان 1393) بخش‌های غربی و شمالی عراق را تصرف کردند و در مناطق تحت کنترل خود جنایات وحشیانه‌ای علیه ساکنان این مناطق از جمله اقلیت‌های دینی و نژادی مرتکب شدند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی عراق و مبارزان کمیته‌های داوطلب مردمی این کشور طی ماه‌های اخیر موفق شدند به طور چشمگیری تروریست‌های داعش را به عقب رانده و کنترل شهرهای مهمی نظیر بیجی، تکریت، رمادی و فلوجه را از تکفیری‎ها پس بگیرند.

در همین حال، عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی شهر موصل، پایتخت خودخواندۀ داعش در این کشور، که از 26 مهر و با مشارکت حدود ده‎ها هزار نیروی ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه‌های کُرد آغاز شده، همچنان ادامه دارد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjoie8xuqeioz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی