تاریخ انتشار۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 205483

نگرانی عفو بین‌الملل از اوضاع وخیم کودکان پناهجو در مرز مجارستان

سازمان عفو بین‌الملل نسبت به وضعیت وخیم کودکان خانواده‌های پناهجو در مرز صربستان با مجارستان هشدار داد.
نگرانی عفو بین‌الملل از اوضاع وخیم کودکان پناهجو در مرز مجارستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه حقوق بشری عفو بین‌الملل اعلام کرد، ورود مهاجران به مرزهای مجارستان با حمله پلیس این کشور و پرتاب گاز اشک‌آور همراه شده است.
 
عفو بین‌الملل اعلام کرد: کودکان بسیاری از خانواده‌های خود جدا شده‌اند و خانواده‌ها امیدی برای دیدن دوباره فرزندانشان ندارند. این کودکان نه تنها سفر پرمخاطره به مرز مجارستان و فشار نیروهای امنیتی را تجربه کردند بلکه اکنون از امنیتِ بودن در کنار خانواده‌هایشان بی‌نصیب مانده‌اند.
 
براساس بیانیه عفو بین‌الملل، کودکان جداشده احتمالا به نزدیکترین ساختمان گشت مرزی منتقل شده‌اند و مقام‌ها باید فورا این کودکان را تحویل خانواده‌هایشان بدهند.
 
پناهجویانی که دیروز می‌خواستند از مانع مرزی مجارستان و صربستان عبور کنند، با ماشین آب‌پاش و گاز اشک‌آور پلیس پراکنده شدند. دبیرکل سازمان ملل گفت از دیدن رفتار ماموران مجارستان با جنگ‌زدگان شوکه شده است.
 
پلیس مجارستان می‌گوید در خشونت و درگیری دیروز ۲۰ مامور زخمی شده‌اند و دو کودک هم پس از آن که از موانع مرزی به این سو پرت شدند، جراحت برداشته‌اند. تعداد پناهجویانی که در آن سوی مرز مجارستان مجروح شده‌اند، مشخص نیست.
 
مرز صربستان و مجارستان دوشنبه شب با سیم‌خاردار و مانع مسدود شد و از روز سه‌شنبه مقررات سخت‌گیرانه ورود مهاجران به این کشور به جریان افتاد. بر این اساس، هر کس به طور غیرمجاز وارد این کشور شود، با مجازاتی تا سه سال حبس روبرو خواهد شد. یک پناهجوی عراقی بر همین اساس روز چهارشنبه به زندان محکوم شد.
https://taghribnews.com/vdcjoie8tuqeyxz.fsfu.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی