تاریخ انتشار۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 169880
جلال فیروز نماینده سابق پارلمان بحرین

بیش از هفتاد کانال ماهواره ای با هدف ایجاد کینه و نفرت میان مسلمانان با حمایت سازمانهای اطلاعاتی فعالیت می کنند

تنا-لندن
بر اساس مستندات منتشر شده ، طی سه سال گذشته مجموعا حدود سه میلیارد دلار به این شبکه ها کمک مالی شده است که بخش عمده این کمکها از سوی سازمانها وسرویسهای اطلاعاتی بعضی کشورهای عربی و نیز سازمانهای اطلاعاتی بعضی از کشورهای غربی صورت گرفته است.
بیش از هفتاد کانال ماهواره ای با هدف ایجاد کینه و نفرت میان مسلمانان با حمایت سازمانهای اطلاعاتی فعالیت می کنند
جلال فیروز نماینده سابق پارلمان بحرین، در نشستی با خبرنگار تقریب در لندن،پیرامون فعالیت رسانه های به ظاهر اسلامی ،بویژه شبکه های تلویزیونی  وبرنامه های آنها در جهت پیشبرد اهداف سرویسهای اطلاعاتی بعضی کشور های غربی به گفتگو پرداخت.

این فعال سیاسی و تحلیلگر مسائل خاورمیانه که در حال حاضر در انگلیس زندگی می کند، به خبرنگار تقریب گفت ،اخیرا تحقیقاتی را در مورد تعدادی از شبکه های ماهواره ای اسلامی و ماهیت آنها انجام داده که مبنای این تحقیق گزارش منابع موثق و مورد اعتمادی همچون دانشگاه ها است.

نماینده سابق پارلمان بحرین افزود ، مطابق این تحقیقات مشخص شد که بیش از هفتاد کانال تلویزیونی به ظاهر مذهبی بر روی سه ماهواره عرب ست ، نایل ست و نیز هات برد برنامه پخش می کنند که عمدتا برنامه های آنها بطور مستقیم و یا غیر مستقیم بر محور تفرقه و انتشار کینه و نفرت در میان جامعه مسلمانان استوار است .

جلال فیروز ، در تحقیقات خود به این نتیجه دست یافته است که از میان این شبکه ها حدود23  کانال تلویزیونی ، بطور 24 ساعته و آشکارا علیه شیعیان و یا اهل سنت تبلیغ می کنند و 50 کانال دیگر نیز بطور غیر مستقیم و تحت پوشش آموزش های دینی به تفرقه در میان مذاهب اسلامی دامن می زنند .

وی می افزاید ، طبق این تحقیق هر کانال تلوزیونی سالیانه حداقل 2 میلیون دلار برای پخش برنامه های مخرب خود هزینه می کند .

جلال فیروز در مورد منابع تامین هزینه های سرسام آور این شبکه ها گفت : بر اساس مستندات منتشر شده ، طی سه سال گذشته مجموعا حدود سه میلیارد دلار به این شبکه ها کمک مالی شده است که بخش عمده این کمکها از سوی سازمانها و سرویسهای اطلاعاتی بعضی کشورهای عربی همچون عربستان سعودی ، قطر و نیز سازمانهای اطلاعاتی بعضی از کشورهای غربی صورت گرفته است.

وی معتقد است بسیاری دیگر از کشور های عرب حوزه خلیج فارس نیز از طریق سرمایه داران وتجار خود اقدام به کمکهای مالی به این شبکه ها می کنند.

این محقق بحرینی در خصوص موضع کشور های غربی در قبال فعالیت های مخرب این شبکه های تلویزیونی گفت ،با وجود اینکه فعالیت اینگونه کانالها نقش مستقیم ومؤثری در رشد افراط گرایی و فعالیت های تروریستی در جهان دارد اما متاسفانه دولتهای غربی هیچ برخورد قانونی با این شبکه ها نمی کنند.

هم اینک این کانالها دفاتر زیادی در انگلستان ودیگر کشورهای غربی ایجاد کرده اند که از طریق اینترنت روی یوتیوپ یا بوسیله تویتر کلیپ هایی پخش پخش می کنند .

نماینده سابق پارلمان بحرین معتقد است تنها کشوری که با اینگونه کانالهای فتنه انگیز وتفرقه افکن برخوردکرده ، جمهوری اسلامی ایران است که اخیرا در یک اقدام قانونی جلوی فعالیت تعدادی از این شبکه ها را گرفت . همینطور سال گذشته دولت مصر هم اقدام به تعطیلی 12 کانال تلوزیونی نمود که علیه شیعیان فعالیت میکردند ، اما متاسفانه دوباره فعالیت خود را از سر گرفنتند .

جلال فیروز در پایان این گفتگو به  نکاتی بعنوان راه های پیشنهادی برای حل این مشکل اشاره کرد وگفت، به نظر من باید کانالهایی ایجاد کنیم که 24 ساعته در باره راه های وحدت بین مذاهب اسلامی تبلیغ کنند. همچنین در یک نشست گسترده با حضور شورایی از علمای اسلام و سازمانهای معتبر اسلامی، از نمایندگان رسانه های اسلامی دعوت به عمل آید تا متعهد شوند که علیه مذاهب یکدیگر تبلیغ نکنند در غیر اینصورت جلوی فعالیت آنها از طرق قانونی گرفته شود .

وی همچنین پخش گسترده و هماهنگ برنامه های متنوع با هدف آگاه سازی مسلمانان روی فضای مجازی اینترنت ،تهیه و پخش برنامه های تلوزیونی مخصوص کودکان ، نوجوانان وجوانان برای نهادینه کردن وحدت در میان مسلمانان و نیز اقدام هماهنگ حقوقدانان مسلمان برای اقامه دعوی علیه شبکه های تفرقه انگیز در دادگاه ها را از دیگر راه های مقابله با شبکه های فتنه انگیز و تفرقه افکن برشمرد.
https://taghribnews.com/vdcjohevyuqemoz.fsfu.html
مرجع : تنا-لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی