تاریخ انتشار۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 289085
مدیر حوزه علمیه اهل سنت خاتم الانبیاء شهر فراغی:

وفاق و همدلی بهترین ارمغان دین مبین اسلام است

مدیر حوزه علمیه اهل سنت خاتم الانبیاء شهر فراغی کلاله، گفت: دین مبین اسلام وفاق، وحدت و همدلی را که بهترین نعمت برای جامعه بشری است به ارمغان آورده است.
وفاق و همدلی بهترین ارمغان دین مبین اسلام است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «آخوند احمد قربانپور» در نخستین سالگرد کلاس تفسیر قرآن کریم در حوزه علمیه رونق الاسلام محله گرکز آق قلا، اظهار کرد: اسلام دین سراسر نور و رحمت، انسان ها را به الفت، اخوت و در نهایت به سعادت ابدی دعوت می کند.

به گفته وی؛ اسلام دین رهبانیت و افراط و تفریط نیست و جایگاهی در آن ندارد، اعتدال و میانه روی مشی راستین آخرین شریعت الهی است.

امام جمعه اهل سنت شهر فراغی با بیان اینکه عده ای خواستار معرفی اسلام و مسلمانان به عنوان مروجان خشونت در بین جوامع بشری هستند، تصریح کرد: متاسفانه عده ای بر اساس جهالت مدرن، خشونت های سازمان یافته ای را بین مسلمانان تدارک دیده اند.

وی، افزود: قدرت های استکباری از طریق مزدورانشان با ساماندهی خشونت ها از دین اسلام علیه آن استفاده می کنند تا چهره این دین نزد جهانیان جلوه زشتی داشته باشد.

به گفته وی؛ خشونت از منظر اسلام جائز نیست و همواره به حفظ کرامت انسان و پرهیز از هرگونه خشونت غیر منطقی در روابط اجتماعی دعوت می کند.

آخوند قربانپور، مسلمان واقعی را معتقد و ملتزم به اتحاد و انسجام اسلامی دانست و گفت: ­یکپارچگی آحاد جوامع انسانی از اهداف و آرزوهای انبیاء الهی، مومنان و معتقدان به رسالت خداوندی بوده است.

وی، افزود: ضروری است همه کسانی که دغدغه همگرایی و انسجام انسان ها را دارند در جهت اتحاد امت­ها و انسجام ملت­ها گام بردارند.

به گفته وی؛ نظام سلطه جهانی به عنوان دشمن مشترک همه مسلمین است، دشمن امروز با تکنولوژی نوین ذهن جوانان را مغشوش می کند دشمن الان با جنگ افکار و جنگ دینی به مبارزه آمده است و بر امت اسلامی است تا با شناخت صحیح از عدو واحد به مبارزه با آن برخیزند.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت خاتم الانبیاء شهر فراغی با یادآوری اینکه اگر انسان با انجام عبودیت خداوند که هدف اصلی از زندگی و خلقت است حرکت کند به سعادت می رسد، ابراز کرد: خداوند متعال می فرمایند: «هر کسی در این دنیا با ایمان باشد و بر اساس اعتقادات دینی زندگی کند به او حیات طیبه عطا می کنیم».

وی، ادامه داد: مسلمانان در قبله، قرآن و پیامبر اختلافی ندارند در اجتهاد هم گرچه استنباط ها متفاوت باشد اهداف یکی است.

به گفته وی؛ متاسفانه مسلمانان با آنکه مدعی دین و دیانت هستند و رسیدن به خوشبختی ابدی را در پایبندی به دین می دانند فکر ایمانی آنها با اندیشه عملی فاصله گرفته است.
https://taghribnews.com/vdcjohe8iuqeoyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی