تاریخ انتشار۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : 260860

عمار حکیم و زنگنه پرونده میادین نفتی مشترک مرزی را بررسی کردند

رهبر ائتلاف ملی فراگیرترین مجموعه سیاسی عراق که دولت و بزرگترین فراکسیون پارلمان این کشور را در اختیار دارد، در دیدار با وزیر نفت کشورمان، مسئله میادین نفتی مشترک مرزی دو کشور را بحث و بررسی کردند.
عمار حکیم و زنگنه پرونده میادین نفتی مشترک مرزی را بررسی کردند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ائتلاف ملی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: سید عمار حکیم دوشنبه شب در دیدار با "بیژن زنگنه" در حالی که وزیر نفت عراق نیز حضور داشت، مسئله میادین نفتی مشترک مرزی بین دو کشور را بررسی کردند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار دو طرف پرونده بهره برداری از میادین نفتی مشترک مرزی و حل مشکلات متعلق به آن از طریق گفت وگو و توافق و استفاده از پالایشگاه های مرزی ایران برای نفت تولیدی در میادین کرکوک یا جنوب عراق را بحث و بررسی کردند.

بر اساس این بیانیه، سید عمار حکیم در این دیدار تأکید کرد که هماهنگی مواضع و ایجاد مناسبات اقتصادی بین دو کشور، تأثیرات مثبتی بر کل منطقه دارد.

وزیر نفت کشورمان با اشاره به روابط جغرافیایی و مرزی و اقتصادی مشترک بین ایران و عراق تأکید کرد که دو کشور ایران و عراق،ثقل منطقه هستند و همکاری اقتصادی بین آنها به مصلحت دو کشور و عموم منطقه است.

"بیژن زنگنه" وزیر نفت کشورمان دیروز دوشنبه در رأس هیاتی به بغداد سفر کرد و مذاکراتی با وزیران نفت و برق عراق داشت که منجر به امضای یادداشت تفاهمی بین وزیران نفت ایران و عراق شد.
https://taghribnews.com/vdcjmye8yuqemoz.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی