تاریخ انتشار۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 210568

ورود یهودیان و نمایندگان کنست به صحن مسجدالاقصی ممنوع شد

رئیس پلیس رژیم صهیونیستی دستور منع موقت ورود نمایندگان پارلمان این رژیم به مسجدالاقصی را صادرکرد. شورای عالی خاخام ها هم ورود یهودیان به صحن های مسجدالاقصی را حرام و خلاف شریعت یهود دانست.
ورود یهودیان و نمایندگان کنست به صحن مسجدالاقصی ممنوع شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)به نقل از پایگاه خبری "عاروتص شوع"، "بنتزی سائو" رئیس پلیس رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی‌های امنیتی، دستور ممنوعیت موقت ورود نمایندگان کنست به مسجدالاقصی را صادر کرد.
 
سائو در نامه‌ای به "یولی ادلشتین" رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی نوشت: باتوجه به تنشی که در هفته‌های اخیر در مسجدالاقصی صورت گرفته و بر مبنای نظر نیروهای امنیتی، معتقدم ورود نمایندگان به مسجدالاقصی به تنش بیشتر می‌انجامد که این امر می‌تواند اوضاع امنیتی در سراسر این منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.
 
 این تصمیم پس از ورود "باصل قتاس" نماینده عرب حزب فهرست مشترک به مسجدالاقصی اتخاذ شد.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز چند هفته قبل به دلایل امنیتی ورود نمایندگان کنست را به این مسجد مقدس منع کرده بود. با این حال، این نخستین بار است که چنین دستوری برای بخش امنیتی صادر شده است.


خاخام اعظم رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد : شورای عالی خاخام ها ورود یهودیان به صحن های مسجدالاقصی را حرام می داند زیرا ورود آنها به این صحن ها خلاف شریعت یهود است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الحره دیوید لاو گفت: «تعریف خاخامی بزرگ در طول سالها یک تعریف ساده و روشن بوده است و آن این که رفتن روی جبل الهیکل جایز نیست و ورود به این منطقه همچنان حرام است. نخستین باری که این مکان تقدیس شد زمانی بود که (حضرت) داود(ع) آنجا را خرید و (حضرت) سلیمان(ع) ساختمان معبد مقدس را در آنجا ساخت از آن به بعد کسانی که از بابل به سوی معبد می آمدند، به شیوه ای خاص به تقدیس این مکان می پرداختند. از این رو، شورای عالی خاخام ها همچنان از سالها پیش تاکنون این موضع خود را حفظ کرده و معتقد است جبل الهیکل(مسجد الاقصی) مکانی مقدس است و رفتن روی(داخل) آن ممنوع است.

وی افزود : بیائید با ایمان باشیم و به یکدیگر احترام بگذاریم و به حرف حق پایبند باشیم. متاسفانه برخی افراد حرف های نادرستی می زنند و دیگران را تحرک می کنند و شایعاتی پخش می کنند مبنی بر این که یهودیان قصد دارند مسجد الاقصی را منفجر کنند. آنها شایعات بی شماری را منتشر می کنند و متاسفانه ما این گونه شایعات را می شنویم و این مسئله، حتی برای کسانی که چنین افکاری به ذهنشان خطور نکرده، تحریک آمیز است. شبکه های ارتباط اجتماعی اطلاعاتی را منتشر می کنند و بخش هایی از این اطلاعات به شکل های مختلف دست به دست می شود.»
https://taghribnews.com/vdcjmye8ouqeviz.fsfu.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی