تاریخ انتشار۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 260266

بازگشت تروریست‌ها به تونس تهدیدی برای امنیت ملی است

وزیر دفاع تونس با اشاره به اینکه بازگشت تروریست‌ها از کانون‌های تنش و جنگ به کشور تهدیدی برای امنیت ملی است، خواستار اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه شد.
بازگشت تروریست‌ها به تونس تهدیدی برای امنیت ملی است
«فرحات الحرشانی» در کنفرانس خبری که با عنوان «بازگشت تروریست‌ها از کانون‌های تنش؛ پیامدهای عملیاتی، امنیتی و قانونی» در مرکز تحقیقات نظامی تونس برگزار شد، تأکید کرد که بازگشت تروریست‌ها تهدیدی برای امنیت ملی است و احتمال اینکه آنها اقدام به اجرای طرح‌های تروریستی و ضربه زدن به امنیت دولت و ارکان جامعه کنند، وجود دارد.
وی اظهار داشت که اتخاذ تدابیری عملیاتی همانند تهیه فهرستی از شبکه‌های اعزام این افراد، نحوه ترک کشور، مناطقی که در آن حضور داشتند، سلاح‌هایی که در اختیار داشته‌اند و گروه‌هایی که در آن عضو بوده‌اند، امری ضروری است.
خبرگزاری آناتولی گزارش داد که وزیر دفاع تونس همچنین خواستار تقویت همکاری بین‌المللی بین دستگاه‌های امنیتی و نظامی تونس با همتایان آن در کشورهایی که این تروریست‌ها حضور داشتند و همچنین گسترش همکاری بین‌المللی برای ممانعت از دستیابی گروه‌های تروریستی و عناصر افراطی به کمک‌های مالی، شد.
وی در ادامه بر تشدید نظارت بر مناطق مرزی به منظور جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها، ارتقای سیستم‌های کنترل جهت تشخیص افرادی که از مرز عبور می‌کنند و همچنین تقویت نیروهای انسانی برای ممانعت از طرح‌های تروریستی این گروه‌ها تأکید کرد و گفت که برای اطلاع یافتن از تاریخ سفر و مکان‌های حضور افراد بایستی از خانواده‌های آنها کمک گرفت.
 
https://taghribnews.com/vdcjmye8muqem8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی