تاریخ انتشار۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۹:۰۱
کد مطلب : 211161

دیدار ظريف با معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی

وزیرامورخارجه با معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی که در صدر هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی و بنا به دعوت معاون اول رئیس جمهور کشورمان، به تهران سفر کرده است، دیدار کرد.
دیدار ظريف با معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر ظریف با ابراز خوشحالی از سفر آقای رامافوزا به تهران، گفت: ما منتظر سفر آقای "زوما" رئیس جمهور آفریقای جنوبی به تهران هستیم؛ ملت ایران به مرحوم "نلسون ماندلا" احترام زیادی قائل هستند و سفر مقامات بلندپایه آفریقای جنوبی به جمهوری اسلامی ایران یاد آور خاطرات گذشته است.

وی افزود:جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی از روابط بسیار خوبی در زمینه سیاسی برخوردار هستند و امیدواریم روابط دو کشور در زمینه های اقتصادی و تجاری نیز بیش از پیش توسعه یابد؛ ما برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با آفریقای جنوبی هیچ محدودیتی قائل نیستیم.

دکتر ظریف در ادامه گفت: دو کشور علاوه بر روابط دوجانبه در سطح بین المللی نیز دارای مواضع مشابهی هستند و ما می توانیم همکاریهای فیمابین را در همه زمینه ها گسترش دهیم.

رامافوزا هم با قدردانی از حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران و کمک به مبارزات مردم آفریقای جنوبی علیه آپارتاید گفت: این کمک ها باعث شد، ما سریعتر به پیروزی برسیم. آقای ماندلا پس از رهایی از زندان در سال 1992 به تهران سفر کرد و بعد از اینکه به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، تلاش کرد، روابط  با تهران گسترش یابد.

معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی افزود: ما در زمینه هسته ای از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران حمایت کردیم و خوشحالیم که توانستید مذاکره با قدرتهای بزرگ را بخوبی جلو ببرید؛ شما بر روی اصول خود ایستادگی کردید و پیروز شدید و من این پیروزی را به شما تبریک می گویم.

رامافوزا ادامه داد: پس از توافق به عمل آمده، چشم انداز جدیدی از مناسبات با ایران گشوده شده است و ما امیدواریم بتوانیم در شرایط جدید، همکاریهای جدیدی با ایران داشته باشیم؛ هیأت بزرگ تجاری بخش خصوصی همراه من، برای آغاز دور جدید همکاریها به اینجا آمده است.
 
https://taghribnews.com/vdcjmve8vuqevvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی