تاریخ انتشار۲۰ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 59376
یک سیاستمدار فرانسوی اظهار امیدواری کرد:

فرانسه به خاطر گذشته استعماری اش از الجزایر عذرخواهی کند

تنا
فرانسوا اولاند، سیاستمدار شناخته شده فرانسوی، ابراز امیدواری کرد که فرانسه به خاطر دوره 132 ساله استعمار گری اش در الجزایر از این کشور عذرخواهی کند. دبیر اول پیشین حزب سوسیالیست اظهار داشت: امیدوارم که همه چیز گفته شود.
فرانسه به خاطر گذشته استعماری اش از الجزایر عذرخواهی کند
خبرگزاری تقریب (تنا):

فرانسوا اولاند که در یک مصاحبه طولانی با آخرین شماره مجله آفریقای جوان (Jeune Afrique) سخن می گفت، در پاسخ به این سئوال که باید فرانسه به خاطر تاریخ استعماری اش در الجزایر از این کشور عذرخواهی کند، اظهار داشت: امیدوارم که هم چیز گفته شود. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آینده فرانسه گفت: سال ۲۰۱۲ پنجاهمین سالگرد استقلال الجزایر را جشن خواهیم گرفت و این فرصتی برای به یاد آوردن گذشته، تاریخ و دردهای فراوان آن خواهد بود. 

وی در عین حال تصریح نکرد که آیا شخص وی در صورت رسیدن به کرسی ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۱۲ حاضر به اعلام رسمی این عذرخواهی خواهد بود یا نه. 

فرانسوا اولاند ارزیابی کرد: دو کشور بایستی دارای رابطه ای مبتنی بر اعتماد متقابل در راستای تحقق اهداف مشترک باشند. وی تاکید کرد که روابط انسانی، فرهنگی و اقتصادی می توانند سبب اتحاد دو کشور شوند. 

اولاند در پاسخ به این سئوال که چرا الجزایر تحت تاثیر جنبش های انقلابی مردم کشورهای عربی قرار نگرفت، اظهار داشت: در این کشور تفکر وفاق ملی وجود دارد. 

گفتنی است که فرانسوا اولاند، دسامبر سال گذشته، به دعوت حزب جبهه آزادی ملی به الجزیره سفر کرده بود. آن زمان نیز، وی در پاسخ به سئوالی درباره گذشته استعماری کشورش در الجزایر، استعمارگری را به شدت محکوم کرده بود. اولاند، همچنین، خواستار بررسی و شناخت بهتر گذشته به منظور تمهید آینده ای بهتر برای دو کشور گردیده بود.
https://taghribnews.com/vdcjmtei.uqehazsffu.html
مرجع : La Tribune
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی