تاریخ انتشار۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 248468

حل بحران ریاست جمهوری و آغاز عملیات آزادسازی موصل؛ در صدر سخنان خطیبان جمعه لبنان

خطیبان جمعه لبنان سخنان خود را در خطبه های این هفته به مسائلی چون حل بحران انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور و آغاز عملیات آزادسازی موصل از چنگال تکفیریها اختصاص دادند.
حل بحران ریاست جمهوری و آغاز عملیات آزادسازی موصل؛ در صدر سخنان خطیبان جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، نسبت به پایان بحران ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد و گفت: اوضاع سیاسی کشور به سوی توافق گام برمی دارد و امید است که انتخاب رییس جمهور به ثبات سیاسی و معیشتی و اقتصادی و امنیتی منجر شده و شاهد تصویب قانون جدید انتخابات باشیم.
 
این روحانی لبنانی به بررسی آخرین تحولات عراق پرداخت و تصریح کرد: آغاز عملیات نیروهای عراقی برای اخراج کشور از کابوس تروریسم را به ملت و مسؤولان تبریک می گویم. برای همگان روشن شده که تروریسم در پوشش مذهبی قرار گرفته و کشورهای بزرگ جهان نیز با تغذیه این پدیده درصدد بهره گیری از آن هستند.
 
حجت الاسلام فضل الله ادامه داد: قشرهای مختلف ملت عراق باید درباره جنگ موصل اتفاق نظر داشته باشند و در برابر کسانی که در حال برانگیختن هراس از جنگ مذهبی و قومیتی هستند، ایستادگی کنند. ما به ارتش و ملت و بسیج مردمی و عشایر عراق برای شکست پروژه تخریبکارانه داعش اطمینان داریم.
 
شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس صیدای لبنان از عملکرد سید حسن نصرالله تقدیر کرد و گفت: سید حسن نصرالله توانست واژه هایی جدیدی در قاموس سیاسی لبنان وارد کند که در گذشته وجود نداشت که می توان از اخلاق، وفاداری، استقامت و مصالح عمومی نام برد.
 
وی افزود: این اصطلاحات و پایبندی سبب اتفاق نظر برای ریاست جمهوری میشل عون رییس حزب تغییر و اصلاح شد و اگر مسائلی غیر از اینها در اجماع نسبت به میشل عون وجود نداشت، باید به اهمیت این امر اذعان کرد.
 
این عالم لبنانی با اشاره به اینکه  این توافق کاملا داخلی بود، تصریح کرد: این در حالی است که اکثر رؤسای سابق لبنان بر اساس توافق اقلیمی و بین المللی انتخاب می شدند و نفوذ بیگانگان در این مساله کاملا روشن بود، اما این توافق کاملا داخلی به شمار می آید و از اهمیت فراوانی برخوردار است.
 
شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اسلامی اعلای شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در ساختمان این مجتمع در بیروت برگزار شد، بر لزوم حمایت از این کشور بر اساس وحدت و فداکاری تأکید کرد و گفت: رییس جمهور لبنان باید در راستای مصالح همه مردم و به دور از هرگونه تنگ نظری فعالیت کند و کشور را از تفرقه و کینه نجات دهد. وی باید تلاش کند تا کشتی لبنان به ساحل امن برگردانده و با ملت و مقاومت و ارتش جهت مبارزه با تروریسم تکفیری و صهیونیستی همکاری داشته باشد.
 
شیخ صهیب الحبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه مسجد حضرت ابراهیم(ع) صیدا از اعلام پذیرش نامزدی میشل عون برای ریاست جمهوری این کشور از سوی رییس جریان المستقبل ابراز خرسندی کرد وگفت: موافقت سعد الحریری با نامزدی میشل عون به معنای آغاز پایان شرط بندی ناکام عربستان سعودی به شمار می آید.
 
وی افزود: عربستان مدعی عدم دخالت در امور داخلی لبنان است تا عجز و ناتوانی خود را در اتخاذ مواضع روشن به دلیل بحران هایی که با آن دست و پنجه نرم می کند، توجیه سازد. این ناتوانی در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی و همچنین غوطه ور شدن در مشکل یمن که بحرانی جدی برای آل سعود است، متبلور می شود.
 
شیخ حبلی آغاز عملیات آزادسازی موصل در عراق را تبریک گفت و اظهار داشت: ارتش و بسیج مردمی عراق دستاوردهای خوبی در این زمینه بدست آورده و امیدوارم بتوانند داعش را به سرعت از این کشور اخراج کنند.
 
شیخ عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، با اشاره به تفاهم جهت انتخاب میشل عون برای ریاست جمهوری این کشور گفت: ما به لحظه سرنوشت ساز نزدیک می شویم، لحظه ای که نشان دهنده وحدت لبنانی ها و اراده آنان جهت خروج از بحرانی است که بیش از یکسال و نیم به طول کشیده است.
 
وی انتخاب میشل عون را سبب برآورده شدن امیدهای ملت لبنان در زمینه های مختلف دانست و گفت: رسیدن وی به ریاست جمهوری یک پیروزی بزرگ برای مقاومت به شمار می آید و می تواند حضور استراتژیک خود علیه دشمن صهیونیستی و کسب موفقیت های بیشتر را به همراه داشته باشد.
 
https://taghribnews.com/vdcjmoe8ouqexxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی