تاریخ انتشار۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰:۰۸
کد مطلب : 248567
آخرین از آزادسازی موصل:

تلاش تروریستهای داعش برای فرار از موصل/هلاکت ده‌ها تروریست در جنوب موصل/شورش علیه داعش در موصل

فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم عراق تاکید کرد: تروریست های گروه تکفیری صهیونیستی داعش در صدد فرار از شهر موصل هستند.
تلاش تروریستهای داعش برای فرار از موصل/هلاکت ده‌ها تروریست در جنوب موصل/شورش علیه داعش در موصل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از شبکه الحدث، سرلشکر ستاد عبدالغنی الاسدی در مصاحبه با این شبکه، گفت: روز جمعه کنترل کامل منطقه برطله را در دست گرفتیم و مسئولان محلی از این منطقه بازدید کردند. روز شنبه هم از یکی از برادران مسیحی خواسته شد تا صلیب را در یکی از کلیساهای برطله نصب کنند. در روزهای آینده عملیات ما ادامه خواهد داشت و نقشه جغرافیایی حضور داعشی ها در این محور تغییر خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما برای رسیدن به شهر موصل باید کنترل چند روستای دیگر را در این محور در دست بگیریم. بدون شک پیشروی نیروها در هر یک از محورها در اطراف موصل، پیشروی بقیه نیروها را به طرف شهر موصل تسهیل می کند. ما تدابیر لازم را برای مقابله با خودروهای بمبگذاری شده داعش اتخاذ می کنیم. فقط در منطقه برطله پانزده خودروی بمبگذاری شده منهدم شد و این خودروها نتوانست تاثیر منفی بر یگان های عملیاتی ما داشته باشد. ما امکانات لازم برای انهدام این خودروها را در اختیار داریم.

الاسدی درباره احتمال متوسل شدن داعش به حملات با گازهای سمی یا شیمیایی گفت: به اعتقاد من، استفاده از این حملات بیشتر جنبه رسانه ای دارد تا اینکه بخواهد در عمل از آن استفاده کند. با این وجود، تجهیزات مختلف از جمله ماسک های شیمیایی در اختیار داریم. داعش پیش از این از این گازها ضد ما در عملیات در استان الانبار استفاده کرد که در بیشتر موارد گاز کلر بود. نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم بیشتر در محور الخازر به طرف کوکجلی مستقر هستند.

وی خاطر نشان کرد: ما فکر می کنیم مهمترین خط دفاعی داعش در محور عملیاتی ما در منطقه برطله و اطراف آن بود. داعش تصور می کرد این خط دفاعی می تواند چند روز ایستادگی کند، اما فقط در مدت چهار تا پنج ساعت از آن عقب نشینی کردند.

فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم عراق درباره خبرهای مربوط به فرار داعشی ها به طرف سوریه گفت: گزارش های زیادی در این باره وجود دارد و شناسایی هوایی هم این مسئله را نشان می دهد. به اعتقاد من این اراذل و اوباش چاره ای جز این ندارند. اینها هر جایی می خواهند بروند، مهم آن است که از داخل شهر موصل خارج شوند.

هلاکت ده‌ها تروریست در جنوب موصل
پلیس فدرال عراق اعلام کرد: تکاوران وزارت کشور عراق در درگیری با داعش در نزدیکی شهر الشوره در جنوب موصل سی و شش تروریست را به هلاکت رساندند. بیشتر این افراد وابسته به یگان ویژه تروریست های چچنی هستند.

شورش علیه داعش در موصل
شبکه خبری اسکای نیوز از حضور «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش در شهر موصل و آغاز شورش علیه این گروه تروریستی خبرداد.

پایگاه خبری اسکای نیوز به نقل از وزیر کشور عراق نوشت: ابوبکر البغدادی سرکرده داعش اخیرا در موصل دیده شده و از سوی دیگر وزیر امور داخلی اقلیم کردستان نیز گفته که نشانه هایی مبنی بر آغاز شورش علیه داعش وجود دارد.

برخی گزارش ها به نقل از وزیر کشورعراق حاکیست که البغدادی سه روز پیش در شهر موصل درحال تشویق و تهییج عناصر تروریستی خود، دیده شده است.

وی به عنوان فرد شماره یک در فهرست افراد تحت تعقیب نیروهای عراقی و ائتلاف بین المللی به شمار می رود.

البغدادی تنها یک بار آن هم درحین ایراد خطبه نماز جمعه در یکی از مساجد شهر موصل دیده شد و از آن زمان به بعد صرفا به پخش سخنرانی های ضبط شده در مکان های نامعلوم، بسنده کرده است.

گزارش های تائید نشده ای نیز وجود دارد که وی موصل را به مقصد «الرقه» در سوریه ترک کرده است.

داعش در پی اعلام خلافت فرضی خود در سال 2014، شهر موصل را به عنوان مرکز آن برگزید.
https://taghribnews.com/vdcjmoe8auqexiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی