تاریخ انتشار۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : 258467
رئیس دانشگاه الدعوة الاسلامیه بیروت:

امت اسلامی نیازمند دانشگاه مذاهب اسلامی است

دانشگاه مذاهب اسلامی میزبان «شیخ عبدالله الجبری» رئیس دانشگاه الدعوة الاسلامیة بیروت و فرزند مرحوم "علامه الجبری" بود که ضمن دیدار با مسئولان دانشگاه از کتابخانه مرکزی نیز بازدید به عمل آورد.
امت اسلامی نیازمند دانشگاه مذاهب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، این جلسه با حضور دکتر تبرّائیان دستیار ارشد و مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و بهرام کریمی معاون اداری و مالی دانشگاه در سالن جلسات برگزار گردید.
 
در ابتدای جلسه کریمی ضمن خیر مقدم به شیخ الجبری رئیس دانشگاه الدعوة الاسلامیة، به معرفی کمی، کیفی و اهداف دانشگاه مذاهب اسلامی پرداخت و بیان داشت: دانشگاه مذاهب اسلامی میزبان دانشجویان و اساتید از مذاهب مختلف اسلامی است و در راستای تقریب و وحدت اسلامی با رهنمود مقام معظم رهبری تاسیس شد و در این مدت به توفیقات زیادی دست پیدا کرده است.
 
وی همچنین به تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه الدعوة لبنان اشاره کرد و افزود: با توجه به انقضاء زمان این تفاهم نامه، نیازمند بازبینی و پیگیری آن می باشد.
 
در ادامه این دیدار دکتر تبرّائیان به معرفی شیخ جبری پرداخت و گفت: ایشان فرزند مرحوم علامه شیخ عبدالناصر جبری رئیس سابق دانشگاه الدعوة الاسلامیة و رئیس جنبش امت اسلامی هست که با درگذشت پدر فاضل شان ایشان طبق نظر شورای عالی آن به سمت ریاست آن دانشگاه انتخاب شدند.
 
در ادامه  شیخ الجبری نیز با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه مذاهب اسلامی و وجود این مرکز با اهداف والا و ارزشمند در ایران، گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی دانشگاهی است که امت اسلامی حقیقتا نیازمند آن است.
 
وی همچنین به معرفی دانشگاه الدعوة پرداخت و افزود: در حال حاضر 350 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و ما آماده تبادل استاد و دانشجو و برقراری تعاملات علمی میان این دو نهاد علمی هستیم و امیدواریم تفاهم نامه ای که در گذشته منعقد گردیده مجددا پیگیری و برقرار شود.
 
بازدید از کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه از دیگر برنامه های رئیس دانشگاه الدعوة الاسلامیة بیروت بود که کتابها و مجموعه گردآوری شده از مذاهب مختلف اسلامی در این کتابخانه مورد توجه و تحسین وی قرار گرفت.
 
گفتنی است مرحوم دکتر شیخ عبدالناصر الجبری رئیس دانشگاه الدعوة الاسلامیة و دبیرکل جنبش الامة لبنان و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بود که بارها به ایران سفر کره و از دانشگاه مذاهب اسلامی نیز بازدید به عمل آورده بود، روز 8 دی ماه 1395 به علت بیماری در لبنان درگذشت.
https://taghribnews.com/vdcjmoe8auqeixz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی