تاریخ انتشار۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 266062

حذف تاریخ اسلام از کتاب درسی دانش آموزان آمریکایی

در کتاب درسی "تاریخ جهان" که به تازگی برای دانش آموزان ایالت فلوریدای آمریکا منتشر شده است، نامی از دین اسلام در کنار ادیانی چون مسیحیت، یهودیت، بودایسم و هندو برده نشده است.
حذف تاریخ اسلام از کتاب درسی دانش آموزان آمریکایی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کتاب "تاریخ فرهنگ‌های باستانی جهان" شامل مباحثی درباره مذاهب و مکاتب مختلف از جمله مسیحیت، یهودیت، بودایسم و هندو است، که در آن هیچ اشاره‌ای به دین اسلام نشده است.
 
به دنبال حذف مباحث مربوط به تاریخ اسلام از کتاب درسی دانش آموزان مدارس متوسطه شهر سمینول در ایالت فلوریدای آمریکا، نامه‌های مخالفت‌آمیز بسیاری به کمیته ارزیابی کتاب های درسی مدارس ارسال شده و این اقدام مورد انتقاد قرار گرفته است.
 
"آلن کورمن" یکی از ساکنان شهر سمینول در این رابطه گفت: کل فرهنگ اسلامی از این کتاب حذف شده است. برای من غیرقابل باور بود که این کتاب فرایند بررسی را طی کرده و هیچ اشاره‌ای به این مسئله نشده است. این در حالی است که دانش آموزان باید از همه ادیان و مذاهب، دانش یکسانی کسب کنند.
 
امام جماعت مرکز اسلامی اورلاندو در این باره گفت: ما قصد داریم این هفته با اعضای مرکز جلسه‌ای داشته باشیم و تصمیمات لازم را برای به چالش کشیدن این اقدام اتخاذ کنیم.
 
https://taghribnews.com/vdcjmme88uqemyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی