تاریخ انتشار۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : 215860

کتاب «امامان اهل بیت؛ مرزبانان حریم اسلام» منتشر شد

کتاب «امامان اهل بیت؛ مرزبانان حریم اسلام»، برگردان فارسی «أئمة اهل البیت و دورهم في تحصين الرسالة الإسلامية» تازه‌ترین کتاب ترجمه‌شده از شهید آیت الله سید محمدباقر صدر،منتشر شد.
کتاب «امامان اهل بیت؛ مرزبانان حریم اسلام» منتشر شد
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تخصصی شهید صدر، انتشارات دارالصدر (وابسته به پژوهشگاه تخصصی شهید صدر) نخستین بار این کتاب را با ترجمۀ دکتر رضا ناظمیان و حسام حاج مؤمن منتشر کرده است.
 
این انتشارات که ناشر تخصصی کتاب‌های شهید محمدباقر صدر به شمار می‌رود، پیش از این نیز علاوه بر کتاب‌های شهید صدر به زبان عربی، کتاب‌های «اسلام، راهبر زندگی...»، «بارقه‌ها»، «اقتصاد ما» (در دو جلد) و «فلسفۀ ما» را به زبان فارسی ترجمه و منتشر کرده است و همچنین انتشار آثار ترجمۀ شدۀ دیگری از آیت الله شهید سید محمدباقر صدر را در دستور کار خود دارد.
 
«امامان اهل بیت؛ مرزبانان حریم اسلام» حاصل مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و مقالات شهید صدر درباره تاریخ و زندگانی امامان اهل بیت علیهم‌السلام است.
شهید سید محمدباقر صدر که به شایستگی، ویژگی‌های یک اندیشمند جامع و هوشمند را پیکره بخشید، از هر فرصتی برای ارائه صحیح اسلام و تحقق آرمان‌های آن، بیشترین بهره را می‌گرفت. چنان‌که در کلاس درس افزون بر ایفای نقش سنتی استادی، افقی بلندتر را پیش چشم داشت و برای رشد علمی و پرورش شاگردان از تعطیلی‌های درسی به مناسبت‌ درگذشت امامان علیهم‌السلام عرصه‌‌ای ساخت و به بررسی ابعاد شخصیت و شرایط فعالیت امامان علیهم‌السلام پرداخت تا از این رهگذر بینشی اصیل و درعین‌حال کاربردی و مؤثر از زندگی امامان علیهم‌السلام را در اندیشه شاگردانش بیافریند؛ بینشی که زمینه پیروی از امامان علیهم‌السلام را متناسب با نیازهای زمان، فراهم کند.

شهید صدر در این سخنان نیز همچون همیشه مدارک اسلامی را مورد بازخوانی نوآورانه قرار داد و با ژرف‌اندیشی در شرایط اجتماعی، سیاسی و حتی روحی و روانی امت اسلام، به تبیین نظام‌ مند و علمی از مراحل گوناگون زندگانی معصومان علیهم‌السلام ‌پرداخت و نگرشی نوین به تاریخ اهل‌بیت علیهم‌السلام را ارائه کرد.
وی در این نگرش، به وجود امامان علیهم‌السلام به‌صورت حقیقتی یکتا در نمودهای متعدد نگریسته و از عملکرد اجتماعی و سیاسی ایشان تحلیلی یکپارچه و وحدت‌گرا به‌ دست داده است.
 

 
https://taghribnews.com/vdcjmie8yuqevoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی