تاریخ انتشار۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 197069

بازداشت یکصد تن از اعضاي جنبش مقاومت اسلامي(حماس)

دستگاههاي امنيتي تشكيلات خودگردان فلسطين - 100 تن از اعضاي جنبش مقاومت اسلامي (حماس) را در كرانه باختري بازداشت كردند.
بازداشت یکصد تن از اعضاي جنبش مقاومت اسلامي(حماس)

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل پايگاه خبري اليوم السابع اين بزرگترين بازداشت گروهي اعضاي حماس از سال 2007 تاكنون به شمار مي رود. 

حسام بدران سخنگوي حماس در بيانيه اي - نيروهاي امنيتي تشكيلات خودگردان فلسطين را به تلاش و اقدام به نفع رژيم صهيونيستي متهم كرد و گفت كه حماس شخص محمود عباس را مسئول اين بازداشتها مي داند.
وي افزود: جنبش اسلامي به حملات خود عليه صهيونيست ها در كرانه باختري ادامه خواهد داد. 

جنبش جهاد اسلامي فلسطين هم در بيانيه اي اقدام دستگاه امنيتي تشکيلات خودگردان در کرانه باختري رود اردن را
محکوم کرد و از تشکيلات خودگردان فلسطين و دستگاههاي امنيتي آن خواست فورا همه بازداشت شدگان را آزاد کنند.

در اين بيانيه آمده است: « اين بازداشت ها همزمان با گسترش دايره تعرض نظاميان رژيم صهيونيستي در حق فلسطينيان صورت مي گيرد و در تازه ترين محمد هاني الکسبه را صبح جمعه ترور کردند.»
براساس اين بيانيه ، ترور جوانان فلسطيني ، تلاش جديد صهيونيست ها براي در تنگنا قرار دادن مقاومت و متوقف کردن توانمندي آن براي مقابله با تعرضات و تجاوزات در حق فلسطينيان است.

ارديبهشت ماه امسال نيز سرويس هاي امنيتي تشكيلات خودگردان فلسطين شمار زيادي از اعضا و طرفداران جنبش مقاومت اسلامي (حماس ) و جهاد اسلامي را در استان هاي مختلف كرانه باختري بازداشت كردند. 
اختلاف نظر تشكيلات خودگردان (فتح) و حماس در يك سال گذشته كم و بيش ادامه داشته و همين امر باعت شده كه حماس همچنان بر نوار غزه و فتح بر كرانه باختري اشغالي مسلط باشند. 

دولت وحدت ملي در ژوئن 2014 در كرانه باختري و نوار غزه - چند ماه پس از اعلام خبر توافق حماس و فتح با خاتمه اختلافات سياسي هفت ساله - تشكيل شد.

هرچند هدف از آشتي اين دوجناح همواركردن راه براي برگزاري انتخابات عمومي تا پايان سال 2014 ميلادي بود اما به دنبال بازداشت هاي گسترده فلسطينيان در كرانه باختري - زمان بندي هاي صورت گرفته براي اين اقدام لغو شده است.

حماس از آن زمان تاكنون اعلام كرده كه تشكيلات خودگردان در عمل به  تعهداتش در قبال فلسطينيان غزه كوتاهي کرده است  
پيش از اين يكي از رهبران جنبش مقاومت اسلامي (حماس ) بر پايبندي حماس به تحقق آشتي ملي تاكيد و اعلام كرده بود تنها طرف هايي که بر سر راه تحقق آشتي و وحدت ملي سنك اندازي مي کنند- جنبش فتح و محمود عباس هستند. 

صلاح بردويل آنچه را سياست باج خواهي محمود عباس و تشكيلات خودگردان از جنبش حماس ازطريق تشديد محاصره غزه و اعمال فشارهاي بين المللي بر اين جنبش با هدف واداشتن آن براي تن دادن به خواسته هاي سياسي عباس 
با رژيم صهيونيستي ناميد به شدت محكوم كرد و آن را مايه تاسف دانست.
وي افزود: كاملا واضح است كه محمود عباس آشتي ملي را به بن بست كشانده و متاسفانه عمدا چنين كاري را انجام مي دهد  او با هرگونه توافق و راه حلي براي سر و سامان دادن به اوضاع داخلي فلسطين مخالف و همواره در تلاش براي تشديد محاصره غزه و غارت كمك هاي مالي ارائه شده به آن است . 
بردويل افزود: عباس تنها به اين هم بسنده نكرده است و حتي طرفهاي بين المللي را نيز عليه نوار غزه تحريك مي کند تا هرگونه راهي را براي ياري رساني به مردم غزه كه سالهاست تحت محاصره قرار داشته و شاهد جنگ هايي پياپي بوده اند، ببندد. 
وي خاطرنشان كرد: محمود عباس اقدامات حماس براي پيشبرد آشتي ملي را بي پاسخ گذاشته و به هر شيوه اي مي خواهد اين جنبش را تسليم خواست ها و سياست هاي خود كند: اما اين راهكار كاملا اشتباه است و راه به جايي نخواهد برد- زيرا حماس به مبارزه و مقاومت ادامه مي دهد و نسبت به آينده اي بهتر خوش بين و اميدوار است .
https://taghribnews.com/vdcjmaevhuqehyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی