تاریخ انتشار۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : 232366
راشدالغنوشی:

زمان جدایی ام از اخوان المسلمین نزدیک است

رهبر جنبش النهضه تونس با انتقاد از سازمان اخوان المسلمین به اعضای این سازمان خاطرنشان کرد: راه اشتباه شما مصائب بسیاری به بار آورده است.
زمان جدایی ام از اخوان المسلمین نزدیک است
راشد الغنوشی در نامه ای به نشست ویژه سازمان اخوان المسلمین که آوریل گذشته در استانبول برگزار شد نوشت: من یک مسلمان تونسی هستم، تونس وطن من است و من ایمان دارم که میهن پرستی مهم و مساله ای اساسی و حساس است. من هرگز به هیچکس- هرکس که می خواهد باشد- اجازه نمی دهم مرا از تونسی بودنم جدا کند و هیچگونه تجاوزی به تونس را نخواهم پذیرفت.
 
به گزارش خبرگزاری مهر وی در ادامه افزود: من هم اکنون در برابر شما اعلام می کنم که تونسی بودن من بالاتر و مهمتر است. من نمی خواهم که تونس، لیبی کنار دست ما یا عراق دوردست ما بشود. من می خواهم که تونس از شهروندان خود از هر طیف و رنگ سیاسی حمایت کند. من با قاطعیت تمام به شما اعلام می کنم که راه شما اشتباه است و برای تمامی منطقه مصیبت به بار آورده است.
 
شما چشمان خود را بر روی واقعیت بسته اید و به رویاها و اوهام دلخوش کرده اید و ملت ها و توان آنها را در حساب های خود جای نداده اید.
 
الغنوشی خاطر نشان کرد: در مصر، سوریه و یمن به شما هشدار دادم اما گوش شنوایی نبود، من هم اکنون سربازی هستم برای دفاع از خاک تونس و اجازه نخواهم داد که تروریسم - با هر عنوانی که می خواهد باشد- میهنم را هدف قرار دهد. زیرا سرنگونی میهن به معنای سرنگونی من است.
 
حتی برای یک بار هم که شده خطر آنچه روی می دهد را درک کنید و ببینید که چه کسی از این وضعیت سود می برد. درخصوص مصر شما وضعیت آن کشور را اینگونه برای ما ترسیم کردید که مصر از هم فروخواهد پاشید و شما طی چند هفته یا چند ماه بار دیگر قدرت را در این کشور به دست خواهید گرفت اما متاسفانه وقتی دید راه چاره ای کمی در پیش رو دارید با سازمانهای تروریستی که کمر به نابودی کشورتان بسته اند همپیمان شدید. وقتی کشورتان ویران شود برای شما چه خواهد ماند؟ نباید کرسی هدف باشد بلکه این وطن است که مهم تر است.
 
الغنوشی گفت: برای آخرین بار شما را به خدا قسم می دهم که واقعیت جدید را به خوبی تحلیل کنید، خودسری را کنار بگذارید و به حقیقت خود بنگرید و ببینید که چه شده اید، جماعت اخوان المسلمین به دو یا چند جماعت تبدیل شده است و در کشورهای مختلف پراکنده شده اید و در انزوا واقع شده اید و حامیان مردمی خود را از دست داده اید. بدون هویت ملی نمی توان از حمایت مردمی برخوردار بود. به کجا می روید؟ درباره میهن ها و ملت های تان تقوای خدا پیشه کنید. 
 
 
https://taghribnews.com/vdcjm8e8muqettz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی