تاریخ انتشار۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 274351

​سازمان ملل: حل مشکل مسلمانان میانمار غیرممکن نیست

عضو ارشد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اظهار داشت: با وجود پیچیدگی مسائل مسلمانان میانمار، حل مشکل آنها غیرممکن نیست.
​سازمان ملل: حل مشکل مسلمانان میانمار غیرممکن نیست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، فلیپ گراندی، عضو ارشد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل پس از دیدار با وزیر امور خارجه و آنگ سان سوچی نخست وزیر میانمار در پایتخت این کشور، در گفتگو با خبرنگاران گفت: خواهان راه حلی برای بحران در ایالت آراکان میانمار، از جمله نقض حقوق شهروندان مسلمان از دسامبر 2016 تاکنون هستیم.
 
وی در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین تصریح کرد: با وجود پیچیدگی مسائل مسلمانان، حل مساله آنها ناممکن نیست و در نخستین گام باید دسترسی همه مسلمانان به منابع درآمد ممکن شود.
 
گراندی خاطرنشان کرد: من برای اولین بار از منطقه مسلمان نشین مائونگداو بازدید کردم. پیشنهاد های کوفی عنان دبیرکل اسبق سازمان ملل به کمیسیون مشورتی آراکان می تواند نقشه راه مهمی را ارائه کند.
 
دولت میانمار با تصویب قانونی، از سال 1982 تابعیت میانمار را از مسلمانان منطقه آراکان که یک میلیون و صد هزار نفر جمعیت دارند، سلب کرده است.
 
بیش از 300 هزار نفر از مسلمانان این منطقه که از آن زمان تا کنون با تبعیض اکثریت جمعیت بودایی مواجه بوده اند به بنگلادش گریخته اند. دولت میانمار برای رفع اختلافات و مشکلات میان مسلمانان و بودائیان، سیاست کوچ اجباری مسلمانان روهینگیا از منطقه آراکان را اتخاذ کرده است.
https://taghribnews.com/vdcjixe8vuqeatz.fsfu.html
مرجع : خبرگزاری آناتولی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی