تاریخ انتشار۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۸
کد مطلب : 231457

اعلام وضعیت فوق العاده در استان رقه سوریه

گروه تروریستی داعش در استان رقه در شمال سوریه وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.
اعلام وضعیت فوق العاده در استان رقه سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از شبکه خبری سی ان ان، سرهنگ استیو وارن، سخنگوی امریکایی نیروهای موسوم به ائتلاف ضد داعش گفت: گروه تروریستی داعش در حال جابجایی نیروهای خود در اطراف مرکز استان رقه است و تلاش می‌کند با قرار دادن پوشش‌هایی در مناطق خاص، سپری در برابر حملات زمینی و هوایی احتمالی به اهداف بالقوه ایجاد کند.
 
وی افزود: گزارش رسانه‌ها حاکی است داعش آرایش تجهیزات رزمی و عناصر تروریستی خود را در داخل یا حتی خارج از این شهر تغییر داده است.
 
وارن تاکید کرد: آنها (داعشی‌ها) در شرق و غرب محل استقرار خود شاهد حضور نیروهای دموکراتیک سوریه و اعراب سوری مخالف داعش (موسوم به ائتلاف عربی سوریه) هستند. هر دو منطقه روز به روز امن‌تر می‌شوند و نیروهای دموکراتیک سوریه بیش از پیش قادرند از توان رزمی خود در این مناطق استفاده کنند.
 
تاجر کوبانی، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه پیشتر گفته بود فرماندهان ائتلاف درحال برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات نهایی آزادسازی رقه از دست داعش هستند. نیروهای دموکراتیک سوریه ائتلافی از مبارزان کرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمن هستند که از حمایت یگان‌های مدافع خلق برخوردارند.
 
رقه از فوریه 2014 (بهمن/اسفند 1392) به طور کامل تحت اشغال داعش بوده است. این شهر همچنین هدف حملات هوایی امریکا قرار گرفته است که از سپتامبر 2014 (شهریور/مهر 1393) ظاهرا مواضع تروریست‌ها را در داخل خاک سوریه هدف قرار داده است.
 
امریکا به همراه برخی متحدان منطقه‌ای خود موسوم به ائتلاف ضد داعش بدون مجوز سازمان ملل یا دولت دمشق، از تابستان 2014 حملات هوایی به سوریه را آغاز کردند.
 
https://taghribnews.com/vdcjive8auqetxz.fsfu.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی