تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : 221557
خطیبان جمعه عراق:

علمای امت فقه وحدت اسلامی تأسیس کنند/ انقلاب اسلامی ایران تحولی بزرگ در تاریخ معاصر

امام جمعه نجف اشرف: انقلاب اسلامی ایران تحولی بزرگ در تاریخ معاصر ایجاد کرده و موجب شده است نام اسلام در این دوران زنده نگه داشته شود.
علمای امت فقه وحدت اسلامی تأسیس کنند/ انقلاب اسلامی ایران تحولی بزرگ در تاریخ معاصر

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی" خطیب جمعه نجف اشرف نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته نجف اشرف با اشاره به تصمیم حضرت آیت الله سیستانی مبنی بر مطرح نکردن بیان دیدگاه سیاسی خود در نمازجمعه کربلا تصمیم مرجعیت عالی دارای معنا و مفهوم بسیاری است که نارضایتی وی از اداره دولت و توجه نکردن به سخنان و توصیه‎های مراجع تقلید را می توان ازجمله معانی ترک بیان دیدگاه سیاسی در نمازجمعه کربلا دانست.

وی خواستار مبارزه با مفسدان و بازگشت اموال بیت المال شد و افزود: طرح اصلاحات باید مطابق با دیدگاه مراجع تقلید و نخبگان، برنامه ریزی و هرچه سریعتر اجرای شود.

خطیب جمعه نجف با اشاره به برنامه ریزی مجاهدان برای آزادسازی استان موصل از چنگال جریان‎های تروریستی داعش خاطرنشان کرد: مجاهدان عراق آماده ورود به استان موصل و آغاز عملیات آزادسازی هستند؛ داعش نیز به شدت احساس خطر و در فلوجه حکومت نظامی اعلام کرده است.

وی از حضور نظامیان ترکیه درخاک عراق و نقض حاکمیت این کشور انتقاد کرد و خواستار تحریم کالای ترکیه شد.

حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه نجف سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به مردم این کشور و پیروان اهل بیت (ع) تبریک گفت و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران تحولی بزرگ در تاریخ معاصر ایجاد کرده است و موجب شده است نام اسلام در این دوران زنده نگه داشته شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران مفهوم مستکبران، مستضعفان و فرهنگ حسینی را معنا جدیدی بخشید؛ این انقلاب ثابت کرد که دین با رهبری علما و مرجعیت توانایی ایجاد وحدت در بین مردم را دارد.
 
"حجت الاسلام رسول الیاسری" خطیب جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن در منطقه المنصور برگزار شد، بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی ملت تاکید کرد و گفت: فقها و علمای امت اسلامی باید فقه وحدت اسلامی یا فقه ارتباطات اسلامی را تاسیس کنند.
 
وی وحدت بین مسلمانان را واجب خواند و افزود: حفظ اتحاد باید در زمینه‎های مختلف مانند اقتصادی، سیاسی، دفاعی، داخلی و خارجی صورت گیرد تا نتیجه مطلوب و اثر گذاری را داشته باشد.
 
حجت الاسلام الیاسری خواستار حفظ وحدت در برابر دشمن مشترک با همه وسایل و امکانات موجود شد و تاکید کرد: ایجاد یکپارچگی در ملت موجب کاهش خطر دشمنان و مهار اقدامات آنان می شود.

 " سید مقتدا صدر" رهبر جریان صدر هم در خطبه‎های نماز جمعه که در مسجد کوفه برگزار شد، خواستار اجرای اصلاحات در عراق شد و خاطرنشان کرد: به زودی برنامه اصلاحات را که جریان صدر تنظیم کرده است منتشر می کنیم.
 وی افزود: این طرح مطابق دیدگاه مرجعیت عالی و اندیشمندان عراق خواهد بود.
 
رهبر جریان صدر با اشاره به تصمیم حضرت آیت الله سیستانی مبنی بر بیان نکردن دیدگاه سیاسی در نماز جمعه کربلا تصریح کرد: این تصمیم مرجعیت عالی عراق اقدامی شجاعانه در اعتراض به وضعیت سیاسی و اصلاحات این کشور است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcjive8auqe8iz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی