تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 203656

​نخستین سفیر اهل سنت جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد

صالح ادیبی یکی از مدیران کٌرد اهل سنت استان کردستان به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام و کامبوج معرفی شد.
​نخستین سفیر اهل سنت جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، دکتر صالح ادیبی که پیش از این ریاست بنیاد نخبگان استان کردستان را بر عهده داشت از سوی دولت تدبیر و امید به عنوان اولین سفیر کُرد اهل سنت انتخاب شد.

صالح ادیبی سه شنبه شب در جریان برگزاری جلسه شورای اداری استان کردستان از اعتماد نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید به یک نیروی کُرد اهل سنت قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود نماینده شایسته ای برای ملت ایران و بخصوص مردم کردستان در عرصه بین المللی باشد.

وی افزود: در ابتدا برای سفارت جمهوری اسلامی ایران در استرالیا مطرح شدم اما بعد قرار شد یک نیروی اهل سنت برای منطقه ویتنام و کامبوج به واسطه حضور مسلمانان اهل سنت در آن منطقه انتخاب شود که قرعه به نام بنده افتاد.

ادیبی انتخاب یک سفیر از میان کردهای اهل سنت را اقدامی شایسته از طرف رئیس جمهوری و دولت دانست و گفت: دکتر روحانی با این اقدام تحقق وعده های خود به مردم کردستان را ثابت کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با این انتخاب روند ورود نیروهای کُرد اهل سنت در پست های مدیریتی کشور هموار شود و روز به روز شاهد نقش آفرینی هر چه بیشتر اهل سنت در توسعه و آبادانی ایران اسلامی باشیم.
https://taghribnews.com/vdcjite8muqeymz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی