تاریخ انتشار۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : 186854

محکومیت حملات عربستان به یمن در خطبه های نماز جمعه لبنان

تنا - بیروت
خطیبان جمعه لبنان در نماز جمعه این هفته حملات عربستان سعودی علیه مردم بی گناه یمن را به شدت محکوم کردند.
محکومیت حملات عربستان به یمن در خطبه های نماز جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سید علی فضل الله" خطیب جمعه مسجد امامین حسنین(ع) در حاره حریک بیروت، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حملات گسترده عربستان به یمن خاطرنشان کرد: این حوادث تروریستی در کشور یمن، به مرحله خطرناکی رسیده است و پیامدهای آن ممکن است در کشورهای منطقه بروز پیدا کند.
 
وی پیامدهای این حمله تروریستی را تقسیم ملت ها از جهت مذهبی، دینی، فرقه ای و منطقه ای عنوان و تأکید کرد که این پیامدها در سطح خارجی نیز می تواند به درگیری های منطقه ای و بین المللی بیانجامد.
 
فضل الله تأکید کرد: مداخله خارجی در مسائل یک کشور به هیچ وجه نمی تواند راه حل بحران ها باشد بلکه موجب افزایش درگیریها خواهد شد.
 
وی در مورد حل بحران یمن نیز خاطرنشان کرد: حل بحران در این کشور تنها با گفتگوی سازنده همراه با رعایت همه جوانب امکان پذیر خواهد بود تا به ایجاد یک دولت عدالت محور که هیچ تفاوتی میان مذاهب و فرقه ها قائل نباشد، بینجامد.
 
شیخ "عبدالامیر قبلان" نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته خاطرنشان کرد: رخدادهای یمن موجودیت انسان ها را در خطر قرار داده است به طوری که چیزی جز قتل و نابودی و آوارگی و ظلم به بندگان خدا در ان مشاهده نمی شود.
 
وی تأکید کرد: آنچه بر مردم یمن روا شده است، قابل پذیرش از سوی هیچ عقل و دین و وجدانی نیست  و ما وظیفه داریم از مسلمانان یمن و این انسان های صاحب کرامت و شجاعت حفاظت کنیم.
 
آیت الله قبلان با محکومیت حملات تروریستی عربستان به یمن تأکید کرد: برخی از سازمان های عربی ذره ای شرم و حیا ندارند و با وقاحت تمام، ملت مظلوم یمن را مورد حمله قرار می دهند، لذا باید وجدان ها بیدار شده و مردم را از توطئه ای که علیه ملت مظلوم یمن به وجود آمده است آگاه سازند.
 
علامه شیخ "عفیف نابلسی" نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مجتمع حضرت زهرا(س) در شهر صیدا خاطرنشان کرد: امروز عملیات نظامی عربستان، همنام عملیات نظامی آمریکا و اسراییل علیه ملت های منطقه است. عربستان که تاریخی سرشار از ترس و بزدلی و ارتشی بیکار و سلاحی بی صدا دارد، امروز ناگهان شجاع شده و به جنگ روی آورده است!
 
وی افزود: حاکمان جدید عربستان جنگ طلب شده اند در حالی که تا کنون تمام حاکمان عربستان سرهای خود را در شن های بیایان مخفی کرده و خود را در مورد مسائلی چون مسئله فلسطین به حماقت زده بودند.
 
این عالم لبنانی تأکید کرد: علت حملات امروز عربستان به ملت مستضعف یمن این است که این ملت می خواهد سخن حق را بگوید و حقوق سلب شده خود را باز پس بگیرد. اما وقت آن فرا رسیده که عربستان و کشورهای بی ارزش وابسته به او بدانند که زمان سکوت در برابر توطئه ها و تجاوز آنها به ملت های عربی و اسلامی به سر رسیده است. عربستان و کشورهای مزدور باید بدانند که به واسطه هم پیمانی با دشمن اسراییلی و پیروی از غرب رسوا شده اند.
 
شیخ "احمد قبلان" مفتی فقه جعفری لبنان نیز حملات عربستان سعودی به یمن را محکوم کرد و گفت: هیچ کاری باطل تر از به کار گیری قدرت برای قلع و قمع یک ملت مسلمان و مظلوم نیست. اینان که چنین اقداماتی انجام می دهند برای تأمین منافع آمریکا در منطقه یعنی کشتار مسلمانان به این کار دست زده و به هیچ وجه هدف آنان آزادی قدس و فلسطین نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: کاملا روشن است که بازی جنگ علیه عراق و سوریه و یمن، از سوی تکفیری ها و بر اساس محاسبات و طرح های سیاسی است که به سود منافع آمریکا و اسرائیل صورت می گیرد. اما باید بدانند که مسلمانان ید واحد هستند و با وحدت خود یکدیگر را یاری می رسانند و خواهند توانست قدس و فلسطین را نیز آزاد سازند.
https://taghribnews.com/vdcjimevxuqeooz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی