تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 296951

​برگزاری بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور در سنندج

همزمان با هفته وحدت و با حضور مسلمانان اهل سنت و اهل تشیع مناطق کردنشین ایران، بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور در مسجد قبا سنندج برگزار شد.
​برگزاری بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور در سنندج
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، شامگاه شنبه و همزمان با آغاز هفته وحدت شاهد برگزاری چهاردهمین یادواره زنده یاد سیدبهاالدین شمس قریشی از مولودی خوانان و مداحان بزرگ کردستان بودیم.

در این مراسم باشکوه که بنا بر اعلام اعضای هیات امنای مسجد قبا سنندج با استقبال بیش از 20هزار نفر از عاشقان و محبان رسول الله(ص) و اهل بیت و یاران ایشان برگزار شد شاهد مولودی خوانی و مدیحه سرایی در وصف رسول خاتم بودیم.

گروه های مختلف مولودی خوانی از شهرهای مختلف مناطق کردنشین با سفر به سنندج در این مراسم بزرگ معنوی به مولودی خوانی پرداختند و می توان گفت مردم متدین کردستان شب شنبه با برپایی بزرگترین مراسم مولودی ‌خوانی رکوردی جدید از یک مراسم مذهبی را در سطح کشور و حتی جهان اسلام به نام خود ثبت کردند.

مسجد قبای شهرک بهاران سنندج یکی از بزرگترین مساجد جهان اسلام به شمار می ‌آید و همزمان با یادواره سید بهاالدین شمس قریشی میزبان هزاران نفر از محبان رسول ‌الله(ص) از مناطق مختلف کردستان و نمایندگان طوایف بزرگ اهل سنت و اهل تشیع غرب ایران بود.



قرائت اشعار مختلف در مدح و منقبت رسول الله(ص) به زبان ‌های کردی، فارسی و عربی توسط گروه های مولودی خوانی و همراهی زنان و مردان، کودکان و نوجوانان حاضر در این مکان مقدس آنچنان فضایی را به وجود آورده بود که رسانه های محلی، ملی و بین المللی را در حیرت فرو برده بود.

حضور نمایندگانی از طوایف مناطق زلزله‌ زده استان کرمانشاه که همچون سنوات گذشته برای شرکت در بزرگترین مراسم مولودی ‌خوانی ایران اسلامی در سنندج حاضر شده بودند امسال حاوی پیام‌ های قدردانی از همراهی و حمایت ویژه مردم کردستان از خانواده ‌های زلزله ‌زدگان کرمانشاهی بود.

گفتنی است، مراسم شنبه شب در مسجد قبا سنندج، دنباله سلسله مراسم‌ های گرامیداشت زنده ‌یاد سید بهاالدین شمس قریشی بود که برای چهاردهمین سال پیاپی و توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان برگزار می ‌شد.
 
https://taghribnews.com/vdcjime8vuqehhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی