تاریخ انتشار۲۶ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : 28695

تأکید بر استاندارد سازی در صنعت مالی اسلامی

رئیس بانک مرکز اردن به منظور ادغام بیشتر بانک های اسلامی با نظام بانکی جهان خواستار استاندارد سازی در صنعت مالی اسلامی شد.
تأکید بر استاندارد سازی در صنعت مالی اسلامی
 
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از خبرگزاری عربستان، "دکتر امیه طوقان" رئیس کل بانک مرکزی اردن ضمن تأکید بر اهمیت صنعت مالی اسلامی و نقش روبه رشد آن در نظام مالی جهان خواستار ایجاد استاندارد نظارتی بر بانک های اسلامی و سازگاری آن با بهترین شیوه ها و استاندارد های جهانی شد. 

وی در کنفرانس "صنعت مالی اسلامی : ساختار و ادوات" که در امان پایتخت اردن برگزار شد گفت: صنعت مالی اسلامی در جریان بحران مالی جهان توجه های زیادی را به سوی خود جلب نموده است بویژه اینکه بانک های اسلامی در بحران اقتصادی  مقاومت بسیاری بالایی از خود نشان دادند.

طوقان به مهمترین چالش های پیش روی مؤسسات مالی اسلامی و صنعت مالی اسلامی اشاره کرد و گفت: فعالیت مؤسسات نظارتی، متحد کردن استاندارد ها و توجه به معیار های بین المللی در زمینه صنعت مالی و سرمایه گذاری اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی همچنین بر ضرورت رعایت مؤسسات مالی اسلامی بر جوانب مدیریت ریسک و سرمایه گذاری مؤسسات مالی اسلامی و تفاوت آن با مؤسسات مالی سنتی تأکید نمودند. 

شایان ذکر است، کنفرانس بین المللی صنعت مالی اسلامی : ساختار و ادوات به سرپرستی بانک مرکزی اردن و با همکاری بانک مرکزی اردن و بانک توسعه اسلامی روز یکشنبه در اردن آغاز به کار کرد.



https://taghribnews.com/vdcjime8.uqeohzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی