تاریخ انتشار۳۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 275954
امام جمعه اهل سنت تکاب:

​"وحدت" زیربنای مجد و عظمت اسلام است

امام جمعه اهل سنت تکاب گفت: زیربنای مجد و عظمت اسلام و شکوفایی تمدن غنی و بزرگ اسلامی "وحدت، همبستگی، انسجام و همدلی مذاهب اسلامی در سایه عمل به قرآن و سنت پیامبر اعظم (ص) است که محوری ترین نقطه مرکزی دایره اسلام به شمار می آید.
​"وحدت" زیربنای مجد و عظمت اسلام است
ماموستا جلال مرادی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تقریب در ارومیه اظهار داشت: اقتدار، عزت و عظمت دنیای اسلام در گرو حفظ وحدت و یکپارچکی امت اسلامی و پرهیز از نفاق است.

وی افزود: وحدت اسلامی یک رویا و خیال نیست بلکه باور و اعتقادی راسخ ریشه گرفته از آموزه های قرآنی، احادیث، نظرات علما و اندیشمندان اسلامی همچون مقام معظم رهبری در ایران است.

به گفته امام جمعه اهل سنت تکاب وحدت شکنان مخالف شکوفایی تمدن اسلامی و مجد و عظمت اسلام هستند.

مرادی با اشاره به اینکه پیامبر اعظم (ص) اختلاف در مسائل اجتهادی و فقهی را مایه رحمت و توسعه دین می دانند، متذکر شد: قطعا مقصود از وحدت این نیست که شیعه ها سنی شوند و یا سنی ها شیعه شوند و همه افراد مسلمان در سراسر جهان در عقاید، احکام، اصول، فروع و همه جزییات دینی متحد و منسجم شوند به گونه ای که هیچ اختلاف نظری در اعتقادات و احکام فقهی در جامعه اسلامی وجود نداشته باشد چنین تصوری خارج از دایره امکان است.

وی توضیح داد: دو دیدگاه در خصوص مسئله وحدت وجود دارد، یک تصور از وحدت این است که مسلمانان اعم از شیعه و سنی وجوه مشترک را دستاویز خود قرار داده و چشم دشمنان اسلام و مسلمین را کور کنند و تصور دیگر اینکه همه مذاهب تشیع و چهار مذهب اهل سنت از مذهب خود با حفظ حرمت سایر مذاهب پیروی کنند.

مرادی با تاکید به اینکه وحدت و برادری بین مسلمانان جزو مبانی دینی ما است، یادآور شد: در حال حاضر ضرورت وحدت از همه زمان ها روشن تر و بهتر احساس می شود، چرا که همه متوجه شدند اگر متفرق باشیم و وحدت نداشته باشیم دشمن در درون ما نفوذ می کند و تمام انرژی و بود و نبود ما را بر باد می دهد، در نقطه مقابل اگر ما وحدت داشته باشیم می توانیم به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کنیم و با تکیه بر این نقطه قوت دشمن را زمین گیر کنیم.
https://taghribnews.com/vdcjiie8xuqeahz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی