تاریخ انتشار۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۴
کد مطلب : 289959
​شیخ عبدالله الدقاق:

گزینه وحدت اسلامی یک گزینه استراتژیک است نه تاکتیکی/عربستان یکی از عوامل بحران بحرین است

تنا - اختصاصی
نماینده آیت الله عیسی قاسم با بیان اینکه گزینه وحدت اسلامی یک گزینه استراتژیک است نه تاکتیکی، بر ضرورت تأسیس انجمن های غیردولتی برای نشر فرهنگ تقریب و وحدت در همه کشورهای اسلامی تأکید کرد.
گزینه وحدت اسلامی یک گزینه استراتژیک است نه تاکتیکی/عربستان یکی از عوامل بحران بحرین است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ "عبدالله الدقاق" نماینده آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، در گفتگو با خبرنگار تقریب تأکید کرد: لازم است در همه کشورهای اسلامی اتحادیه ها و انجمن های غیردولتی تقریبی تأسیس و از شخصیت های مؤثر در کشورهای اسلامی برای این منظور استفاده شود.
 
وی همچنین اقدام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تأسیس اتحادیه های تقریبی را ستود و گفت: این اتحادیه ها باید با گزینه وحدت اسلامی به عنوان یک استراتژی ضروری برای آینده روبرو شوند نه یک اقدام تاکتیکی؛ در این صورت چنین مؤسساتی که شامل نخبگان همه اقشار جامعه از جمله دانشجویان، پزشکان، اندیشمندان، روحانیان، ورزشکاران و ... هستند، می توانند با پروژه های فتنه انگیزی چون داعش و القاعده که به غده سرطانی در جسم امت اسلامی تبدیل شده اند، مقابله کنند.
 
نماینده آیت الله عیسی قاسم برای تحقق این امر پیشنهاد داد که در ایران یک کمیته کارشناسی که وظیفه آن شناسایی شخصیت های برجسته و مؤثر و همچنین انجمن های غیردولتی مؤثر در همه کشورهای اسلامی است تشکیل شود و با برگزاری نشست های گفتگو محور فرهنگی و اجتماعی میان این شخصیت ها و مؤسسات فعال جامعه مدنی در راستای نشر فرهنگ تقریب و وحدت اسلامی ارتباط برقرار کند.
 
وی درباره عوامل داخلی و خارجی که مانعی بر سر راه پروژه وحدت اسلامی هستند خاطرنشان کرد: از جمله این عوامل، نقشه های استکبار جهانی و در رأس آن، آمریکا و رژیم صهیونیستی و سایر کشورهای غربی است که بر اساس قاعده "تفرقه بینداز و حکومت کن" عمل می کنند.
 
شیخ الدقاق موانع دیگر بر سر راه تحقق وحدت اسلامی را "دست نشاندگی برخی از حاکمان کشورهای عربی و اسلامی" و "مبارزه برخی شخصیت های دینی و اجتماعی متحجر با وحدت اسلامی" عنوان کرد و درباره جنگ نرمی که هویت و فرهنگ دینی جوامع اسلامی را هدف گرفته است، تأکید کرد: برای جلوگیری از این جنگ نرم، علما و حاکمان جوامع اسلامی باید در مقابل دشمنان بایستند و مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند.
 
این مبارز بحرینی در خصوص اوضاع بحرانی کشور بحرین نیز خاطرنشان کرد: در زمان کنونی هیچ افقی برای حل منطقه ای و بین المللی این بحران وجود ندارد زیرا مسأله بحرین در سطح منطقه ای به دست عربستان سعودی است و در سطح بین المللی به دست آمریکا و انگلیس، و آنها بر این بحران تسلط دارند.
 
شیخ الدقاق بر لزوم گفتگوی مخالفان بحرینی با مقامات این کشور، به شرط مؤثر بودن برای حل ریشه ای مشکلات تأکید کرد و گفت: این گفتگو باید بتواند بدون نیاز به مداخلات منطقه ای و بین المللی، بحران این کشور را حل کند؛ اما رژیم آل خلیفه به هرگونه دخالت های منطقه ای و بین المللی و ورود نیروهای سعودی به بحرین اجازه داده است و از آن زمان به بعد، مسأله بحرین به یک مسأله منطقه ای تبدیل و وابسته به تحولات خارجی شده است.
 
ترجمه و تنظیم: فرشته صدیقی
 
https://taghribnews.com/vdcjihe8huqeohz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی