> علاقه به پيامبر (ص) و اهل بيت از ويژگيهاي اهل سنت است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۶ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۹:۱۳
کد مطلب : 44705
امام جمعه پاوه:

علاقه به پيامبر (ص) و اهل بيت از ويژگيهاي اهل سنت است

امام جمعه پاوه گفت: علاقه و حب به پيامبر گرامي اسلام (ص) و اهل بيت آن حضرت از ويژگيهاي مردم اورامانات و اهل سنت است و همه مسلمانان مكلفند از پيامبر عظيم الشأن اسلام (ص) و اهل بيت بزرگوار ايشان دفاع كنند و اين مهم مختص زمان و مكان خاصي نيست.
علاقه به پيامبر (ص) و اهل بيت از ويژگيهاي اهل سنت است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ماموستا ملا قادر قادري روز دوشنبه در نشست هماهنگي و برنامه ريزي همايش حقيقت جويان مسلمان در دامان پر مهر هورامان كه در فرمانداري پاوه برگزار شد، از زحمات كارگزاران نظام در سال همت مضاعف و كار مضاعف قدرداني كرد و خواستار تحقق شعار جهاد اقتصادي در راستاي توسعه، عمران و آباداني منطقه و توجه به معيشت مردم شد.

وي حركت مذبوحانه و تروريستي دشمنان و نوكران آنها در به شهادت رساندن چهار نفر از فرزندان جان بر كف ايران اسلامي در مريوان را محكوم كرد و افزود: دشمنان بايد بدانند كه نمي توانند امنيت ايران اسلامي را با اين حركات خدشه دار كنند.

امام جمعه پاوه، اين شهرستان را مهد پرورش عرفا، ادبا، علما ، بزرگان و سادات زيادي دانست و گفت: سيد عبيدالله يكي از اين سادات است و اين نشان دهنده فرهنگ و تمدن و دينمداري مردم اين ديار است و برگزاري اين همايشها گامي ارزنده در جهت تبيين، ترويج و گسترش افكار و انديشه هاي بزرگان ديني است.

در ادامه فرماندار شهرستان پاوه توجه و تجليل از بزرگان دين را يك حركت فرهنگي و مهم دانست كه آثار و بركات ارزنده اي را به دنبال خواهد داشت.

حسين خدرويسي با تقدير از رويكرد فرهنگي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان كرمانشاه در راستاي برگزاري اين چنين همايشهايي گفت: اهداف فرهنگي و مذهبي همايش حقيقت جويان مسلمان در دامان پرمهر هورامان با محوريت حضرت سيد عبيد الله (كوسه هجيج) علاوه بر آثار ارزنده و بركات معنوي دستاوردهاي مهم ديگري همچون معرفي توانمنديهاي گردشگري و مبادلات مرزي را در پي خواهد داشت.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه پاوه و اورامانات نيز گفت: همايش حقيقت جويان مسلمان در دامان پر مهر هورامان با محوريت نگاهي به حيات حضرت سيد عبيد الله (كوسه هجيج) هشتم اردي بهشت ماه سال جاري در پاوه و روستاي هجيج برگزار مي شود.

ملا هادي رمضاني با اشاره به اينكه اين همايش با حضور ميهماناني از نقاط مختلف كشور و خارج از كشور برگزار مي شود، گفت: چهار كميته علمي، اجرايي، تداركات و پشتيباني و تبليغات و اطلاع رساني تشكيل شده و فراخوان مقاله در سطح كشور انجام شده است و تاكنون آثار زيادي به دبيرخانه همايش ارسال شده است.

حضرت سيد عبيدالله فرزند امام موسي كاظم (ع) است كه در سال ۱۷۲ (هجري - قمري) از شهر بغداد مهاجرت و در روستاي هجيج شهرستان پاوه در استان كرمانشاه سكونت يافته است.

https://taghribnews.com/vdcjiaex.uqexyzsffu.html
مرجع : ايرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی