تاریخ انتشار۱۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 187358
توصیه سناتور پاکستان؛

حملات یمن با توافق احتمالی ایران با 1+5 مرتبط است / دولتمردان پاکستان در دام توطئه صهیونیستها گرفتارنشوند

نماینده ارشد مجلس سنای پاکستان: حمله نظامی عربستان به یمن توطئه صهیونیستی و با حساس ترین مرحله مذاکرات گروه 1+5 با ایران مرتبط است. طاهرحسین مشهدی به دولتمردان پاکستان توصیه کرد هوشیار باشند و در دام توطئه صهیونیستها برای اختلاف افکنی در جهان اسلام گرفتار نشوند.
حملات یمن با توافق احتمالی ایران با 1+5 مرتبط است / دولتمردان پاکستان در دام توطئه صهیونیستها گرفتارنشوند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) طاهر حسین مشهدی در گفتگو با خبرنگار ایرنا در پاکستان گفت: با نزدیک شدن مذاکرات هسته ای ایران به توافق نهایی، تل آویو خشمگین برای مانع تراشی در مسیر حصول این توافق دست به هرکاری می زند.

این نماینده ارشد سنای پاکستان با ابراز تاسف از حملات عربستان به یمن گفت: منافع این حملات عاید آمریکا و رژیم صهیونیستی می شود و ریاض در این بین فقط ابزار دست صهیونیستها و آمریکا قرارگرفته است.

وی افزود: اسراییل با تحریک کردن آمریکا و فریب دادن برخی کشورهای منطقه، اصلی ترین هدف خود یعنی بی ثبات کردن جهان اسلام را دنبال می کند و هوشیار نبودن کشورهای منطقه در برابر این توطئه، می تواند عواقب جبران ناپذیری برای جهان اسلام به دنبال داشته باشد.

وی به دولتمردان و رهبران پاکستان توصیه کرد تا هوشیار باشند و در دام توطئه صهیونیست ها برای اختلاف افکنی در جهان اسلام گرفتار نشوند.

وی با بیان اینکه یمن کشوری کوچک و فاقد قدرت نظامی قابل توجه و تهدید کننده است، گفت: برخلاف آنچه عربستان سعودی ادعا می کند، یمن به ویژه بعد از پشت سرگذاشتن ناآرامی های اخیر، نمی تواند تهدیدی علیه تمامیت ارضی عربستان تلقی شود.

طاهرحسین مشهدی گفت: یمن یک کشور مستقل است و عربستان سعودی با علم به این واقعیت که این کشور کوچک همسایه تهدیدی برای ریاض و سایر کشورهای منطقه محسوب نمی شود، حق ندارد آن را مورد تهاجم قرار دهد.

این سیاستمدار پاکستانی گفت: حمله به یک کشور ضعیف بدون هیچ گونه دلیل و توجیه منطقی، خلاف قوانین و مقررات بین المللی است و این کار غیرمنطقی، دقیقا همان رفتاری است که عربستان سعودی این روزها در قبال یمن انجام می دهد.

این نماینده مجلس سنای پاکستان با رد برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه تحولات یمن تهدیدی برای اماکن مقدس در عربستان سعودی محسوب می شود، گفت: این موضوع هرگز صحت ندارد و هیچ تهدیدی از ناحیه یمن، هیچ نقطه ای از عربستان را تهدید نمی کند.

وی افزود: پاکستان باید از ورود به صحنه جنگ علیه یمن خودداری کند و بجای نقش آفرینی در تشدید آتش جنگ در یمن، به راه های دیپلماتیک برای کمک به حل بحران یمن فکر کند.

طاهرحسین مشهدی مساله یمن را یک مساله داخلی این کشور دانست و گفت که این مساله باید بدست مردم این کشور و بدون دخالت نظامی بیگانه حل و فصل شود.
https://taghribnews.com/vdcjiaevouqeotz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی