تاریخ انتشار۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 267755
آیت الله اراکی:

رسانه ها ضرورت وحدت را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه ما امروز نیازمند رسانه سازی تقریب هستیم، اظهار داشت: رسانه ها باید مسئله ضرورت وحدت و دیپلماسی وحدت را به فرهنگ اجتماعی و عمومی تبدیل کنند.
رسانه ها ضرورت وحدت را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنند
 به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز چهارشنبه طی سخنانی در اولین اجلاس هم اندیشی "اجرای راهبردی دیپلماسی وحدت در جهان اسلام" که در تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: یکی از حوزه های بسیار مهمی که در مسئله تقریب باید به آن توجه داشته باشیم حوزه باور سازی است؛ ایجاد باور در جامعه اسلامی با هدف تقویت همگرایی و همکاری در جهان اسلام بسیار ضروری است.
 
وی افزود: یکی از چالش هایی که امروز با آن روبرو هستیم چالش تشکیک در اصل ضرورت وحدت است که با باور سازی تقریب می توان با این مسئله مقابله کرد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه این باور سازی فقط با تحقیق و پژوهش و تألیف کتاب میسر نمی شود بلکه نیازمند رسانه است، تأکید کرد:حضور رسانه ها در این عرصه بسیار ضروری و حیاتی است.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: ما امروز در یک جنگ نرم تمام عیار قرارداریم که مهمترین سلاح این جنگ، رسانه است، لذا ما از همه رسانه هایی که دغدغه جامعه اسلامی و جامعه بشری را دارد انتظار داریم که در این عرصه وارد شوند و کار کنند.
 
 وی با تأکید بر اینکه ما امروز نیازمند رسانه سازی تقریب هستیم، گفت: رسانه ها باید مسئله ضرورت وحدت و دیپلماسی وحدت را به فرهنگ اجتماعی و عمومی تبدیل کنند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب ضمن درخواست از همه نهاد ها و سازمان های کشور برای فعالیت در عرصه تقریب، اظهار داشت: عرصه تقریب عرصه بنیادین و بسیار گسترده ای و سرنوشت سازی برای کشور است، لذا همه باید در این عرصه کار کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcjiae8iuqemaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی